PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 63 | 277-289
Tytuł artykułu

Opinie studentów kierunku: ekonomia na temat idei i zasad zrównoważonego rozwoju

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Opinions the Students of Economy about the Idea and Principles of Sustainable Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu przedstawiono założenia, przedmiot i cele edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju. Ponadto przeprowadzono analizę wyników badań, dotyczących świadomości ekologicznej społeczeństwa polskiego, przeprowadzonych w latach 2008-2010; badania odnoszą się do ekonomicznych aspektów rzeczywistych i deklarowanych opinii, postaw oraz zachowań Polaków wobec środowiska przyrodniczego. (fragment tekstu)
EN
The paper presents outcomes of research on ecological awareness in Poland. The social perception of the idea and principles of sustainable development as well as social perception of shapping of the relation economy-environment were discussed. Characteristic factors influencing social behaviour in relation to the environment was shown. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
277-289
Opis fizyczny
Twórcy
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Bibliografia
  • Agenda 21 for the Baltic Sea Region Sector Report - Education. 2002. Baltic 21, Series No. 2 Sztokholm, Baltic 21E, Council of the Baltic Sea States.
  • Globalny Program Działań Agenda 21, rozdz. 36, pkt. 36; 5 b, http://www.un.org/esa/dsd/agenda21/res_agenda21_36.shtml, dostęp dn. 2.12.2011 r.
  • Bołtromiuk A. 2009. Świadomość ekologiczna Polaków - zrównoważony rozwój. Raport z badań 2009. Warszawa, InE.
  • Bołtromiuk A., Burger T. 2008. Polacy w zwierciadle ekologicznym. Raport z badań nad świadomością ekologiczną Polaków w 2008 r., Warszawa, InE.
  • Borys T. 2010. Dekada edukacji dla zrównoważonego rozwoju - polskie wyzwania. Probl. Ekoroz. 5 (1), 59-70.
  • Dekada Edukacji na temat Zrównoważonego Rozwoju, http://www.unesco.pl/edukacja/dekadaedukacji-nt-zrownowazonego-rozwoju/, dn. 10.11.2010 r.
  • Dobrzańska B., Dobrzański G., Kiełczewski D. 2008. Ochrona środowiska przyrodniczego. Warszawa, PWN.
  • Edukacja dla ekorozwoju. Wyzwania i kierunki programowe. 1999. Red. T. Borys, R. Janka. Kraków, Fundacja Partnerstwo dla Środowiska.
  • Gawor L. 2006. Wizja nowej wspólnoty ludzkiej w idei zrównoważonego rozwoju. Probl. Ekoroz. 1 (2), 59-66.
  • Kiełczowski D. 2001. Ekologia społeczna. Białystok, Wydaw. Ekonomia i Środowisko, 187.
  • Komunikat z badań. Polacy o stanie środowiska i zmianach klimatu. 2010. Warszawa, Centrum badania Opinii Publicznej.
  • Mazur-Wierzbicka E. 2006. Edukacja dla zrównoważonego rozwoju, w: Wybrane problemy gospodarki opartej na wiedzy. Red. K. Włodarczyk-Śpiewak. Szczecin, Katedra Mikroekonomii Uniwersytetu Szczecińskiego, 73.
  • Meadows D.H., Meadows D.L., Randers J., Behrens W.W. 1973. Granice wzrostu. Warszawa, PWE.
  • Narodowa strategia edukacji ekologicznej. 2001. Warszawa, Ministerstwo Środowiska.
  • Narodowa strategia edukacji ekologicznej. Przez edukację do zrównoważonego rozwoju. 2001. Warszawa, Ministerstwo Ochrony Środowiska.
  • Oleńska J., Poskrobko B. 1996. Lokalne środowisko w świadomości ekologicznej mieszkańców Puszczy Białowieskiej. Mieszkańcy-środowwisko-gospodarka. Stud. Mater. PBiałost. 1, 84.
  • Polityka ekologiczna państwa w latach 2009-1012, z perspektywą do roku 2016. Uchwała Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z 22 maja 2009 r. MP z 2009 r., nr 34, poz. 501.
  • Rola wyższych uczelni w edukacji dla ekorozwoju. 2003. Red. T. Borys. Białystok, Wydaw. Ekonomia i Środowisko.
  • Skowroński A. 2006. Zrównoważony rozwój perspektywą dalszego postępu cywilizacyjnego. Probl. Ekoroz. 1 (2), 51.
  • Strategia edukacji dla zrównoważonego rozwoju. 2008. Warszawa, Europejska Komisja Gospodarcza ONZ.
  • Sztumski W. 2006. Idea zrównoważonego rozwoju a możliwości jej urzeczywistniania. Probl. Ekoroz. 1 (2), 73-76.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171223255
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.