PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 4 | 70-73
Tytuł artykułu

Współpraca przedsiębiorstw w podejściu sieciowym

Warianty tytułu
Companies' cooperation in the network approach
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współcześnie trudno wskazać przedsiębiorstwa, które nie miałyby jakichkolwiek powiązań sieciowych. Powstaje natomiast pytanie czy potrafią one kształtować je strategicznie, wpływając w ten sposób na relacje współpracy? Na podstawie prac Industrial Marketing and Purchasing Group, która jest forum wymiany myśli i wyników badań dla naukowców z 42 krajów całego świata, przedstawiono podstawowe założenia i korzyści podejścia sieciowego do współpracy, oraz koncepcję sieci biznesowej i sieci strategicznej przedsiębiorstw. Autorka omawia cztery poziomy analizy współpracy oraz pokazuje ich korzyści. (abstrakt oryginalny)
EN
Nowadays it is difficult to find enterprises which have not any network relationships. But the question is, whether they are able to shape these relationship strategically, influencing their form? Basing on discussion of scientists from 42 countries all over the world on their research, in the frame of the Industrial Marketing and Purchasing Group, the author presents the main assumptions and benefits of network approach to companies' cooperation, as well as a concept of business network and strategic network of companies. Next the author describes four levels of the analysis of cooperation within networks and its benefits.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
70-73
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Bengtsson M., Kock S., "Coopetition" in Business Networks - to Cooperate and Compete Simultaneously, "Industrial Marketing Management. The International Journal of Marketing for Industrial and High-Tech Firms", 2000, Vol. 29, Nr 5, s. 414.
  • Blankenburg D., A network approach to foreign market entry, [w:] Business marketing: an interaction and network perspective, red. K. Möller, D.T. Wilson, Kluwer Academic Publishers, USA 1995, s. 377, 379.
  • Fonfara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004, s. 48.
  • Gulati R., Nohria N., Zaheer A., Strategie Networks, "Strategie Management Journal", 2000, Vol. 21, Nr 3, s. 203.
  • Häkansson H., Snehota I., Developing Relationships in Business Networks, Routledge, London 1995, s. 26; H. Häkansson, J. Johanson, A Model of Industrial Networks, [w:] Industrial Networks. A New View of Reality, Routledge, London 1992, s. 28-34.
  • Häkansson H., Snehota I., No business in an island: the network concept of business strategy, "Scandinavian Journal of Management", 1989, Vol. 5, Nr 3, s. 187, s. 192.
  • Jarillo C., On Strategic Networks, "Strategic Management Journal", 1988, Vol. 9, Nr 1, s. 32.
  • Thorelli H.B., Networks: Between Markets and Hierarchies, "Strategic Management Journal", 1986, Nr 7, s. 38.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171223247
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.