PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 4/1 | 327-334
Tytuł artykułu

Odpowiedzialność w procesie kształtowania stosunków współdziałania we współczesnej organizacji

Warianty tytułu
Responsibility in the Process of Shaping Relations of Cooperation in Contemporary Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Główną tezą artykułu jest ukazanie współczesnej organizacji w świetle kształtowania stosunków współdziałania. Autorzy zwracają uwagę na odpowiedzialność, która stanowiąc fundament ludzkich działań, jest również miejscem, w którym przenikają się indywidualne cele poszczególnych uczestników z celami organizacji. Głównymi kryteriami sprawnie funkcjonującego zespołu pracowniczego wydają się być, wskazane za R. Likertem: lojalność, współdziałanie i sprawność, które pozwalają na zastępowanie kontroli zaufaniem w funkcjonowaniu i rozwoju współczesnej organizacji. (abstrakt oryginalny)
EN
The main thesis of the article is to show a contemporary organization in the light of shaping relations of cooperation. The authors pay attention to responsibility, which constituting the basis of human activities is also the place where individual goals of each member permeate with the goals of the organization. The main criteria of efficiently functioning working team seem to be - quoted after R. Likert - loyalty, cooperation and efficiency, which allow to replace control with trust in functioning and development of contemporary organization. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
327-334
Opis fizyczny
Twórcy
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu
Bibliografia
  • Aleksandrowicz M. (2006), Powszechna encyklopedia filozofii, Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu, Lublin.
  • Bennis W.G. (1966), Chainging Organization, McGraw-Hill, New York.
  • Buttiglione R. (1994), Kilka uwag o sposobie cofania osoby i czynu, [w:] K. Wojtyła, Osoba i czyn, Polskie Towarzystwo Teologiczne.
  • Dobrzyński M. (1976), Organizacyjne zachowania pracownika, PWE, Warszawa.
  • Doroszewskiego W. (1967), Słownik języka polskiego, t. 9, PWN, Warszawa.
  • Haus B. (1964), Formy organizacji pracy w przemyśle, PWE, Warszawa.
  • Honderich T. (red.) (1998), Encyklopedia filozofii, Zysk i S-ka, Poznań.
  • Kotarbiński T. (1982), Traktat o dobrej robocie, Ossolineum.
  • Kozdrój A. (1988), Grupa pracownicza jako przedmiot i podmiot motywowania, Ossolineum.
  • Kwiatek P. (2006), Lojalność klientów, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" nr 12.
  • Lenort L. (2007), Odpowiedzialność jako fundamentalna kategoria etyczna, Studium na podstawie literatury współczesnej filozofii odpowiedzialności, "Ruch filozoficzny" nr 2.
  • Mazurkiewicz A. (2010), Kapitał ludzki w procesie kształtowania sprawności organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
  • Nowakowski J. (1981), Nauka o pracy, PWE, Warszawa.
  • Sztompka P. (2007), Zaufanie. Fundament spo1eczeństwa, Wydawnictwo Znak, Kraków.
  • Urban W., Siemieniako D. (2008), Lojalność Klientów. Modele, motywacja i pomiar, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Wojnowski J. (2004), Wielka Encyklopedia, t. 25, PWN, Warszawa.
  • Zieleniewski J. (1969), Organizacja i zarządzanie, PWN, Warszawa.
  • Zieleniewski J. (1972), Organizacja zespołów ludzkich. Wstęp do teorii organizacji i kierowania, PWN, Warszawa.
  • Zwoliński A. (2005), Jan Paweł II. Encyklopedia nauczania społecznego, Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne, Radom.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171223023
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.