PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | Ekonomia jako obszar badań naukowych - trendy, perspektywy rozwoju | 78-88
Tytuł artykułu

Gromadzenie informacji w badaniach field research - dylematy metodologiczne

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Badaniami typu "field research" określa się rodzaj badań marketingowych w których wykorzystywane są pierwotne źródła informacji.(...)Badania te są zbiorem metod, technik i narzędzi gromadzenia i analizy informacji mających znaczenie w podejmowaniu decyzji, w tym decyzji marketingowych. Informacje uzyskane z badań mają charakter nie tylko poznawczy, poszerzający wiedzę badacza o zjawiskach i procesach zachodzących na rynku, ale również elementem systemu wspomagania decyzji marketingowych.(fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Słownik terminologiczny informacji naukowej. Instytut Informacji Naukowej, Technicznej i Ekonomicznej, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1979, s. 28.
  • Z. Kędzior, K. Karcz: Badania marketingowe w praktyce. PWE, Warszawa 2007, s. 167.
  • Badania rynku. Metody i zastosowania. Red. Z. Kędzior. PWE, Warszawa 2005, s. 26-30.
  • Leksykon marketingu. Red. J. Altkorn, T. Kramer. PWE, Warszawa 1998, s. 273.
  • www.perseus.com;
  • www.inquisite.com;
  • www.surveysystem.com;
  • www.apian.net;
  • www.surveymonkey.com;
  • www.stellarsurvey.com
  • www.webankieta.pl
  • http://www.internetworldstats.com/europa.htm (30.10.2010).
  • Badania marketingowe. Od teorii do praktyki. Red. D. Maison, A. Noga-Bogomilski. GWP, Gdańsk 2007;
  • Podręcznik ankietera. Red. Z. Sawiński, P.B. Sztabiński, F. Sztabiński. SMG/KRC Poland Media S.A., Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 2000.
  • B. MacElroy: Variables influencing dropout rates in Web-based surveys, "Quirk's Marketing Research Review" 2000.
  • http://www.quirks.com/articles/article_print.asp?arg_articleid=605 (12-02-2005).
  • R. Mącik, M. Korba: Wiarygodność pomiaru w badaniach mixed-mode: porównanie efektów stosowania PAPI i CAWI. W: Badania marketingowe - nowe wyzwania. Red. K. Mazurek-Łopacińska. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 96, Wrocław 2010, s. 208.
  • E. Chan-Pensley: Alkohol-use disorders identification test: a comparison between paper and pencil and computerized versions. "Alkohol & Alkoholism" 1999, Vol. 34, No 6, s. 882-885.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171222943
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.