PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | Współczesne uwarunkowania sukcesów w biznesie | 9-17
Tytuł artykułu

Bariery w komunikacji interpersonalnej i sposoby ich pokonywania

Autorzy
Warianty tytułu
Barriers to Interpersonal Communication and Methods of Their Overcoming
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Na podstawie literatury omówiono typowe zakłócenia, przeszkody i bariery występujące w procesie komunikowania. Opisano także możliwości pokonywania tych barier, jak i techniki usprawniania procesu komunikacji.
EN
Communication is the process that we experience on a daily basis through the interactions with other people. It can be positive as well as negative experience. Everyone is able to state with whom and under what circumstances he communicates. The well article presents reasons for bad or ineffective communication as well as diversity of communication barriers. These are as follows: inadequate message, an unsuitable choice of means of interaction (words, gestures), differences in perception, incompatibility non-verbal messages, emotions, incorrect interpretation of message. There are also distinguished so-called communication hums, that is factors which distort, cause confusions, or otherwise hinder communication. Knowing methods for overcoming specific barriers, helps communication to become an effective process promoting development of positive interpersonal contacts. (original abstract)
Rocznik
Strony
9-17
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, doktorant
Bibliografia
  • Golka M., Bariery w komunikowaniu, Wydawnictwo UAM, 2000.
  • Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
  • Jasiukiewicz M., Soroka J.M., Psychospołeczne uwarunkowania kierowania ludźmi w organizacji, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania i Finansów we Wrocławiu, Wrocław 2001.
  • Łasiński G., Sztuka prezentacji, Wydawnictwo eMPi 2, Poznań 2000.
  • Robbins S.P., Zachowania w organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1998.
  • Rzepa T., Psychologia komunikowania się dla menedżerów, AMP Studio, Szczecin 2003.
  • Schulz von Hun F., Ruppel J., Stratmann R., Sztuka zarządzania. Psychologia komunikacji dla szefów i liderów, Wydawnictwo WAM, Kraków 2004.
  • Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo ASTRUM, Wrocław 1999.
  • Stewart J., Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  • Stoner J.A.F., Freeman R.E., Gilbert D.R., Kierowanie, Warszawa 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171222883
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.