PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 890 | 181-195
Tytuł artykułu

Cele i środki public relations banków

Warianty tytułu
The Aims and Means of Public Relations Campaigns in Banks
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano badania empiryczne public relations banków. Badania przeprowadzone zostały w sierpniu 2009 r. na kadrze zarządzającej w bankach krakowskich. Objęte zostały nimi sfery zadaniowe PR, środki działań i grupy docelowe, do których działania public relations są skierowane, oraz znaczenie tych działań. Z przeprowadzonych badań wynika, że największym i najczęściej stosowanym przez krakowskie banki obszarem zadaniowym public relations jest współpraca z mediami, jednak za najważniejsze środki działań PR respondenci uznali kontakty telefoniczne i listowe. Docelową grupę interesariuszy, do których kierowane są działania public relations, stanowią wszyscy klienci banku. Niewystarczające wydaje się zainteresowanie inwestorami i niezwykle małe w odniesieniu do placówek oświatowych. Za pozytywny należy uznać wysoki stopień rozpoznania znaczenia działań PR przez kadrę kierowniczą banków krakowskich. (abstrakt autora)
EN
The article presents empirical research on public relations in banks. The research was conducted in August 2009 by the management staff in a number of Krakow's banks. The investigation included task groups in public relations, means of action, and target groups at which public relations are aimed, together with the importance of such campaigns. The results showed that the biggest and most often used task area for public relations by Kraków's banks is cooperating with the media. However, the respondents recognised phone and mail contact as being among the most important means of public relations as well. All of the banks' clients comprised the target group to which public relations campaigns were directed. Interest aimed at investors and, to a small extent, educational institutions, was considered insufficient. The high degree of recognition of public relations campaigns by the management of banks in Krakow should be taken as a positive sign. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
181-195
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, doktorantka
Bibliografia
  • Altkorn J. [2006], Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków.
  • Benett P.D. [1995], Dictionary of Marketing Terms, AMA, Chicago.
  • Black S. [1998], Public Relations, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
  • Budzyński W. [2000], Public Relations - zarządzanie reputacją firmy, Poltext, Warszawa.
  • Grzegorczyk W. [1996], Reklama i promocja usług bankowych, Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa.
  • Grzegorczyk W. [2004], Marketing bankowy, Oficyna Wydawnicza Branda, Bydgoszcz-Łódź.
  • Grzywacz J. [2006], Marketing w działalności banku, Difin, Warszawa.
  • Knecht Z. [2005], Racjonalne Public Relations, Vademecum Menedżera, C.H. Beck, Warszawa.
  • Kotler P. [2005], Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
  • Kretowicz M. [2004], Wizyta(cja) w kształtowaniu wizerunku firmy, "Brie. Magazyn Marketingu i Sprzedaży", nr 1.
  • Krupski R. [2002], Metody zarządzania przedsiębiorstwem w przestrzeni marketingowej, AE we Wrocławiu, Wrocław.
  • Nagłowski P. [1992], Od marketingu do reklamy, Snoborg, Warszawa.
  • Payne A. [1997], Marketing usług, PWE, Warszawa.
  • Sznajder A. [1993], Sztuka promocji, Business Press, Warszawa.
  • Szymańska A. [2004], Public relations i marketing: przeciwnicy czy korporacyjni sprzymierzeńcy, "Marketing i Rynek", nr 5.
  • Wieschollek H.J. [1991], Organisation der Werbe - und Marketingarbeit in Sparkassen, DSGV, Stuttgart.
  • Wójcik K. [2001], Public Relations od A do Z, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
  • Wróblewski R., Kunc M. [2004], Dlaczego i jak sponsorować, "Brie. Magazyn Marketingu i Sprzedaży", nr 3.
  • Zaborowska M., Jaworski R. [2003], Kiedy PR, kiedy reklama? "Impast. Magazyn Przemysłu Reklamowego", nr 5.
  • Żyminkowski T. [2003], Kształtowanie wizerunku banku, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171222697
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.