PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | Współczesne problemy zarządzania | 47-64
Tytuł artykułu

Polska telewizja publiczna na tle europejskiego rynku mediów

Warianty tytułu
Polish Public Television in Comparison with the European Market of the Media
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejsze opracowanie dotyczy rynku mediów, na którym jednym z najważniejszych funkcjonujących podmiotów jest telewizja. Krótka charakterystyka zasad działania i podział nadawców telewizyjnych ukaże, jak wielkie rozproszenie jest na tym rynku oraz jak różnie funkcjonują poszczególne telewizje w wybranych krajach Unii Europejskiej. Opracowane dane będą odnosiły się również do Telewizji Polskiej S.A. w celu porównania i wyciągnięcia wniosków mogących mieć wpływ na funkcjonowanie tej instytucji. W artykule omówiony zostanie sposób prezentacji problemów finansowania telewizji publicznych w wybranych krajach Unii Europejskiej oraz podjęta będzie próba znalezienia korzystnych rozwiązań dla polskiego nadawcy; przedstawione też będą perspektywy rozwoju na podstawie nowych technologii. (fragment tekstu)
EN
This dissertation regards the media market in which television is one of the leading and functioning entities. A short description of the rules of functioning, division of television broadcasters in a clear way presents how great the dispersion is in this market and how functioning of individual televisions varies in selected countries in the European Union. The data studied will also regard Polish Television (Telewizja Polska SA) for the purpose of comparison and drawing conclusions which might affect the functioning of that institution. The main problem analyzed in this dissertation is the analytical presentation of the problems with financing public televisions in selected countries in the European Union and an attempt at finding effective solutions for the Polish broadcasters. Finally the dissertation presents a SWOT analysis of the Polish media market and the prospects of growth on the basis of new technologies. The operations of public televisions depend on the possibilities which they get from the legislator, on history and customs of a given country, on the viewer's interest in the programming offer as well as on the economic and financial situation of the entities themselves. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
47-64
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, doktorant
Bibliografia
  • EBU Guides, Information Pack, Volume 4: EBU Members Key Financial and Personal Data, December 2003.
  • Humphreys P.J., Mass Media and Media Policy in Western Europe, Manchester 1996.
  • Koncepcja służby publicznej radia i telewizji brytyjskiej - główne zasady, tłum. A.H. Wasilewska, "Przekazy i Opinie" 1987, s. 3/4.
  • Lange A., Renaud J.L., The Future of the European Audiovisual Industry, Manchester 1988.
  • Legal and Financial Data, materiały robocze sympozjum UE pt.: "European Public Sector Television at a Time of Economic and Technological Change", Lille 2000.
  • McKinsey&Company, Public Serx'ice Broadcasting Around the World, London 1999.
  • Mrozowski M., Media publiczne: dziedzictwo przeszłości - perspektywy rozwoju, "Studia Medioznawcze" 2000 nr 1.
  • Opracowanie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Warszawa 2005.
  • Outlook of the Development of Technologis and Markets for the European Audiovisual Sector up to 2010, raport A. Andersen, 2003.
  • Prawa Człowieka. Dokumenty międzynarodowe, opracowanie i przekład B. Gronowska, T. Jasudowicz, C. Mik, Wydawnictwo Comer, Toruń 1993.
  • Sprawozdanie KRRiT z rocznego okresu działalności wraz z informacja o podstawowych problemach radiofonii i telewizji, część informacyjna. Warszawa 1999.
  • Struktura przychodów TVP SA w latach 2001-2004 na podstawie opracowań Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, 2005.
  • TNS-OBOP, "Polacy i telewizja", 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171222527
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.