PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 244 Problemy rozwoju regionalnego | 470-479
Tytuł artykułu

Wybrane aspekty orientacji marketingowej jednostek terytorialnych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Selected Aspects of the Marketing Orientation of Territorial Units
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule poruszona została problematyka wybranych aspektów orientacji marketingowej jednostek terytorialnych, która stanowi jeden z etapów zmiany orientacji tych jednostek w odniesieniu do rynku. W ramach wprowadzenia przedstawiono kilka kluczowych elementów odnoszących się do marketingowej koncepcji jednostek terytorialnych. W dalszej części scharakteryzowano przesłanki przemawiające za wzrostem zainteresowania orientacją marketingową jednostek terytorialnych. Poruszono również zagadnienia jakości życia społeczności oraz procesu promocji, będącego jednym z elementów terytorialnej kompozycji marketingowej. Następnie zaprezentowano elementy kształtujące, dynamizujące rozwój orientacji marketingowej, na przykładzie kreatywności, przywództwa oraz strategii rozwoju terytorialnego. (abstrakt oryginalny)
EN
The present article discusses problems referring to selected aspects of the marketing orientation of territorial units which constitutes one of the stages within which units orientation changes with reference to the market. The introduction presents a few key elements related to the concept of territorial units marketing. Next the author characterizes reasons for the growing interest in marketing orientation of territorial units. Community life quality issues are also covered as one of components included in marketing territorial composition. Finally, the elements which influence and stimulate marketing orientation development are presented based on the example of such determinants as creativity, leadership and the strategy of territorial development. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Cattan N. [2002], Redefining territories. The functional regions, Organisation for Economic Co-operation and Development. Territorial Development Policy Committee. Territorial Statistics and Indicators Unit, OECD Publishing, Paris.
  • Clark G., Huxley J., Mountford D. [2010], Organising local economic development: the role of development agencies and companies, OECD Publishing, Paris.
  • Cohen S., Eimicke W., Heikkila T. [2008], The effective public manager. Achieving success in a changing government, John Wiley and Sons, San Francisco.
  • Cole G. [2002], Personnel and human resource management, Thomson Learning, London.
  • Green A. [2010], Creativity in Public Relations, Kogan Page Publishers, London.
  • Hall P. [2000], Innovative Cities, [w:] Structural Change in Europe. Innovative Cities and Regions, ed. L. Hagbarth, Hagbarth Publications, Bollschweil.
  • Hennessey B., Amabile T. [1988], The conditions of creativity, [w:] The Nature of creativity: contemporary psychological perspectives, ed. Robert J. Sternberg, Cambridge University Press, New York.
  • Klasik A. [2002], Strategie regionalne. Formułowanie i wprowadzanie w życie, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Kornak A., Rapacz A. [2001], Zarządzanie turystyką i jej podmiotami w miejscowości i regionie, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V. [1999], Principles of Marketing, Prentice Hall Europe, Upper Saddle River.
  • Kotler P., Asplund C., Rein I., Haider D. [1999], Marketing places Europe. How to attract investments, industries, residents and visitors to cities, communities, regions and nations in Europe, Financial Times Prentice Hall, London.
  • Kotler P., Haider D., Rein I. [1993], Marketing Places. Attracting Investment, Industry, and Tourism to Cities, States, and Nations, The Free Press, New York.
  • Lamb C., Hair J., McDaniel C. [2011], Essentials of Marketing, South - Western, Cengage Learning, Mason.
  • Niestrój R. [1996], Istota i znaczenie marketingu, [w:] Podstawy marketingu, red. J. Altkorn, Instytut Marketingu, Kraków.
  • Powell M., Doheny S., Greener I., Mills N. [2009], Introduction: managing the "unmanageable consumer", [w:] The consumer in public services. Choice, values and difference, ed. R. Simmons, M. Powell, I. Greener, The Policy Press, Bristol.
  • Powell O. [2002], City Management. Keys to Success, Lightning Source Inc, Bloomington.
  • Raszkowski A. [2010], Selected aspects of territorial units promotion, [w]: Regional Development and Planning, ed. M. Šašek, Faculty of Social and Economic Studies, Univerzity J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, Czech Republic, Ústí nad Labem.
  • Smoleń M. [2010], Benchmarking samorządowy na przykładzie Gminy Miejskiej Stalowa Wola, "Samorząd Terytorialny" nr 12.
  • Szromnik A. [2006], Marketing terytorialny - koncepcja ogólna i doświadczenia praktyczne, [w:] Marketing terytorialny, red. T. Markowski, Wyd. PAN KPZK, Warszawa.
  • Szromnik A. [2010], Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Szromnik A. [2011], Marketing terytorialny jako atrybut rynkowej orientacji miast oraz regionów, [w:] Kreowanie wizerunku miast, red. A. Grzegorczyk, A. Kochaniec, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.
  • Yuan L., Yuen B., Low C. [1999], Quality of Life in Cities - Definition, Approaches and Research, [w:] Urban quality of life. Critical issues and options, ed. L. Yuan, B. Yuen, C. Low, School of Building and Real Estate, National University of Singapore, Singapore.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171222369
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.