PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 43, t. 2 | 1285-1297
Tytuł artykułu

Istota i rola marketingu w przedsiębiorstwie turystycznym

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszej pracy było przedstawienie istoty i roli marketingu w przedsiębiorstwie turystycznym w warunkach gospodarki rynkowej. Marketing w tej branży jest dużym wyzwaniem dla firm turystycznych. Coraz większa konkurencja powoduje, że coraz więcej firm uświadamia sobie znaczenie takich czynników, jak "bliski kontakt z klientem" w działaniach marketingowych. Żadna firma nie przetrwa na rynku tylko dlatego, że marketing jej konkurentów będzie jeszcze gorszy. Orientacja na klienta stanie się bardziej powszechna wtedy, gdy firmy wreszcie zrozumieją, że marketing partnerski jest czynnikiem decydującym o sukcesie na rynku turystycznym. Walka o konsumenta wymaga rozpoznania możliwości i ograniczeń określających postępowanie własne i konkurentów. Na rynku przewagę posiadają ci, którzy potrafią trafniej niż inni przewidywać przyszłe sytuacje, widzieć nie dostrzegane przez innych możliwości. Ważną metodą oceny sytuacji firmy jest analiza szans i zagrożeń, jej słabych i silnych stron ażeby ocenić swoją pozycję na tle jej rywali działających w tej samej branży. Reasumując stwierdzić można więc, że marketing stwarza warunki które pozwalają przedsiębiorstwu przystosować się do danej sytuacji na rynku. (fragment tekstu)
EN
The aim of the present study is presentation of the touritic company's marketing impotance. Marketing on this field is a big challenge for a market particpants. The raising concurence makes that much more companies realise the big importance of a such factor like "close contact with a client" in the marketing actnities. No one company want exist on the market only because of the concurence's marketing is worst that their own. The focus of activities to the client will became much more common, when the coma-nies will realise, that "partners marketing" is a factor who decide about succes. The batail for client makes necessery tofind out what are the possibilities and difficulties which describe the companies and clients behavioe. On the market better are thay who can better see further situations and see the possibilities unseen for the others. Very importtant way to examine the situation is the swat analys, which let to use marketing activities to bett company preparing to diffrent market situations. (original abstract)
Twórcy
  • Fundusz Wczasów Pracowniczych Sp. z o.o. w Warszawie O/Międzyzdroje
  • Fundusz Wczasów Pracowniczych Sp. z o.o. w Warszawie O/Międzyzdroje
Bibliografia
  • 1. ALTKORN: Marketing w turystyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999
  • 2. N. HILL: Introduction to Marketing, Business Education Publishers Ltd., Tyne and Wear 1989
  • 3. J. DIETL: Marketing, PWE, Warszawa 1986
  • 4. J. SEIBERT: Concepts of marketing management, Harper and Row Publishers, New York 1973
  • 5. A. PAYNE: Marketing usług, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1997
  • 6. M.E. PORTER, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, wyd. PWE, Warszawa 1999
  • 7. M.ROMANOWSKA, Zarządzanie strategiczne firmę, wyd. Warszawa 1995
  • 8. K. W4SIKOWSKA, Swot pomoże, Marketing w praktyce nr 5/ 2001,
  • 9. Praca zbiorowa pod red. S. MARKA, Podstawy ekonomiki przedsiębiorstwa wyd II zmienione, Przedstawicielstwo Okręgowe Zrzeszenia Studentów Polskich, Szczecin 1998,
  • 10. G.GIERSZEWSKA, M. ROMANOWSKA, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1998,
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171222157
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.