PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 56 Zastosowanie metod matematycznych w ekonomii i zarządzaniu | 7-25
Tytuł artykułu

Blended learning a nauczanie matematyki na studiach ekonomicznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Project of Training in Mathematics Blended Teaching for the Economic Universities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem pracy było zaprezentowanie projektu wykonania i realizacji szkolenia mieszanego nauczania matematyki na przykładzie szkolenia z elementów algebry liniowej. W opracowaniu przedstawiono pewne podstawy psychologii i dydaktyki wykorzystywane w nauczaniu tradycyjnym i ich próbę adaptacji do szkoleń elektronicznych. Szkolenia elektroniczne mogą być elementem uzupełniającym w nauczaniu tradycyjnym w przypadkach, gdy rzeczywiste uczestnictwo w zajęciach jest utrudnione (praca za granicą, absencja chorobowa, niepełnosprawność itp.). Jednak kontakt z najlepszym komputerem nic zastąpi dobrego wykładowcy i jego bezpośredniego wpływu na osobowość osoby szkolonej. Niemniej świat zmierza do jak najlepszego przybliżenia komputera do wzoru wykładowcy - prowadzącego szkolenie. Powyższe opracowanie jest niewielką próbą podejścia do tego zagadnienia.(fragment tekstu)
EN
The e-learning courses are the future for the Polish economic university education. Therefore, it is important to build effective electronic materials for every subject taught. Mathematics is a difficult subject to study, so the electronic materials for this subject must be prepared taking into account the psychological and didactic elements of this subject. The main goal of this article has been the presentation of the project on The Training in Mathematics Blended Teaching for the Economic Universities. The paper describes the distance learning courses, the electronic and blended learning courses. It also shows the elements of psychology of learning and didactics of mathematics used in the project. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Birch A., Malim T.: Psychologia rozwojowa w zarysie - od niemowlęctwa do dorosłości. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995.
  • Hyla M.: Przewodnik po E-learningu. ABC, Kraków 2007.
  • Krygowska Z.: Zarys dydaktyki matematyki. Tom II. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1979.
  • Nauczanie na odległość - nowa szansa dla edukacji. Red. E. Okoń-Horodyńska. WSZiNS, Tychy 1999.
  • Nowak W.: Konserwatorium z dydaktyki matematyki. PWN, Warszawa 1989.
  • Okoń W.: Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Żak, Warszawa 2003.
  • Polska w drodze do globalnego społeczeństwa informacyjnego. Materiały konferencyjne. Red. nauk. Wojciech Cellary , Warszawa 2002.
  • Półturzycki J.: Dydaktyka dla nauczycieli. Novum, Płock 2002.
  • Salota K.: E-learning - notatki szefa projektu. www.haker.pl
  • Stecyk A.: Abc eLearningu system LAMS. Difin, Warszawa 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171222107
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.