PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 79 | 62-75
Tytuł artykułu

Kształtowanie zaufania między uczestnikami organizacji wirtualnej

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zaufanie jest czynnikiem jakościowym - i równocześnie abstrakcyjnym, który ma jednak wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. W organizacji wirtualnej zaufanie ma podstawowe znaczenie. (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
62-75
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Adler P.S., Kwon S., Social Capital: Prospects for a New Concept, "Academy of Management Review" 2002, nr 1.
  • Bratnicki M., Kordel P., Budowanie zaufania w organizacji wirtualnej, w: Komputerowo zintegrowane zarządzanie, red. R. Knosala, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2000, s.80.
  • Bratnicki M., Kordel P., Zaufanie a dialektyka procesu tworzenia strategii w przedsiębiorstwie, "Przegląd Organizacji" 2000, nr 2.
  • Coutu D.L., Organization: Trust in Virtual Teams, "Harvard Business Review" May-June 1998, s. 21.
  • Crossman A., Lee-Kelley L., Trust, commitment and team working: the paradox of virtual organizations, "Global Networks" 2004, nr 4.
  • Duarte D., Snyder N., Mastering Virtual Teams, Jossey-Bass Publishers, San Francisco 1999, s. 148.
  • Franke U., The virtual web as a new entrepreneurial approach to network organizations, "Entrepreneurship & Regional Development" 1999, nr 11, s. 3.
  • Fukuyama F., Zaufanie. Kapitał społeczny a droga do dobrobytu. WN PWN, Warszawa-Wrocław 1997, s. 38.
  • Gallivan M., Striking a balance between trust and control in a virtual organization: a content analysis of open source software case studies, "Info Systems" 2001, nr 11, s. 280.
  • Gorynia M., Zachowania przedsiębiorstw w okresie transformacji, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2000, s. 43.
  • Grudzewski W., Hejduk I., Przedsiębiorstwo wirtualne, Difin, Warszawa 2002, s. 61.
  • Hale R., Whitlam P., Towards the Virtual Organization, The McGraw-Hill Companies, London 1997, s. 160.
  • Hall E., Poza kulturą, PWN, Warszawa 1984.
  • Handy Ch., Niewyobrażalna przyszłość, w: F. Hasselbein, M. Goldsmith, R. Beckhard, Organizacja przyszłości, Business Press, Warszawa 1998, s. 417.
  • Handy Ch., Trust and the Virtual Organization, "Harvard Business Review" May-June 1995.
  • Handy Ch., Wiek paradoksu. W poszukiwaniu sensu przyszłości, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1996, s. 122-125.
  • Holland Ch.P., The Importance of Trust and Business Relationships in the Formation of Virtual Organizations, www.virtual-organization.net, "Newsletter" 1998, nr 2.
  • Introna L., Defining the virtual organization, w: S. Barnes, B. Hunt, E-commerce and V-business. Business Models for Global Success, Butterworth-Heinemann, Oxford 2001, s. 149.
  • Jarvenpaa S.L., Shaw T.R., Global Virtual Teams: Integrating Models of Trust, www.virtual-organization.net, "Newsletter" 1998, nr 2, s. 37.
  • Koźmiński A., Zarządzanie w warunkach niepewności, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004, s. 146.
  • Lamond D., Managerial style and telework, w: Managing Telework, red. K. Daniels, D. Lamond, P. Standen, Business Press, London 2000, s. 108.
  • Lipnack J., Stamps J., Virtual Teams. People Working Across Boundaries with Technology, Wiley, New York 2000, s. 279.
  • Mazur H., Mazur Z., Wirtualne organizacje - szansa czy zagrożenie, w: Nowoczesne technologie informacyjne w zarządzaniu, red. E. Niedzielska, Prace Naukowe AE we Wrocławiu nr 955, Wrocław 2002, s. 44-45.
  • Nieścior A., Zaufanie w normach ISO serii 9000:2000, "Problemy Jakości" 1999, nr 9.
  • Pihkala V., Varamaki E., Vesalainen J., Virtual organization and the SMEs: A review and model development, "Entrepreneurship & Regional Development" 1999, nr 11, s. 4.
  • Potocki A., Pietruszka A., Zaufanie w aliansach strategicznych przedsiębiorstw, w: Instrumenty zarządzania we współczesnym przedsiębiorstwie, Zbiór referatów na ogólnopolską konferencję naukową, Katedra Systemów i Technik Zarządzania AE w Poznaniu, t. 2, Poznań 2000, s. 345.
  • Robbins S., DeCenzo D., Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa 2002, s. 501-503.
  • Ryan L., Wyzwania moralne w czasach transformacji gospodarczej, "Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny" 1996, zeszyt 1, s. 49.
  • Zimniewicz K., Współczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 1999, s. 102.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171222015
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.