PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 16 Współczesne trendy w informatyce ekonomicznej | 375-385
Tytuł artykułu

Stymulacja aktywności studentów wirtualnej edukacji

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Tradycyjny proces kształcenia zorientowany na eksponowanie wypowiedzi nauczyciela jest obecnie eliminowany przez proces nowoczesny, zorientowany na studenta, czyli proces rozbudowania własnych zasobów wiedzy studenta celem coraz bardziej pełnego jej wykorzystania i zapewnienia lepszego funkcjonowania społecznego. Społeczeństwo informacyjne i gospodarka elektroniczna formułują nowe wymagania - kreatywności, interdyscyplinarności, samodzielności i umiejętności współpracy z innymi, i nowe wyzwania - rozwoju eStymulacji. (abstrakt oryginalny)
EN
Information and communication technologies encourage universities to implement virtual education systems. This paper is based on the experiences gathered within the project named econet -Virtual Space of Cooperation of Universities of Economics. The paper contains thesis that stimulation to learning in virtual education environment is important just as educational process and information and communication technologies, stimulation theories and teaching theories are critical factors supporting education development. The paper covers analysis of communication problems in virtual university and a model of student activity stimulation.(original abstract)
Bibliografia
  • Aurum A., Handzic M., Gardiner A., Supporting Creativity in Software Development: An Application in IT Education, w: T. McGill, Current Issues in IT Education, IRM Press, Hershey 2003, s. 77-88.
  • Farrell G.F., The Changing Faces of Virtual Education, The Commonwealth of Learning, Vancouver 2001.
  • Jóźwik A., Zarządzanie wiedzą jako sposób ciągłego podnoszenia kompetencji pracowników na przykładzie firmy Schenker, w: Uczelnia oparta na wiedzy, organizacja procesu dydaktycznego oraz zarządzanie wiedzą w ekonomicznym szkolnictwie wyższym, red. T. Gołębiowski, M. Dąbrowski, B. Mierzejewska, materiały konferencji 25 VI2005 w Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa, s. 159-169.
  • Juszczyk S., The pedagogical and psychological chosen problems of the on-line education, w: The Fourth International Meeting on New Technologies of E-learning Systems and Network Environments, Distance Learning Workshop, Distance Learning Centre and Department of Computer Systems, Institute of Informatics at University of Silesia, Sosnowiec 2004, s. 61-71.
  • Kaczmarek Ż., Rekonstrukcja procesu dydaktycznego w kierunku samorozwoju studenta, w: Uczelnia oparta na wiedzy, organizacja procesu dydaktycznego oraz zarządzanie wiedzą w ekonomicznym szkolnictwie wyższym, red. T Gołębiowski, M. Dąbrowski, B. Mierzejewska, materiały konferencji 25 VI2005 w Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa, s. 41-49.
  • Karaś R., Teorie motywacji w zarządzaniu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2003.
  • Kisielnicki J., Modern Organizations in Virtual Communities, IRM Press, Hershey 2002.
  • Morrison D., E-learning Strategies How to get implementation and delivery right first time, J. Wiley, Chichester 2003.
  • Stanek S., Mika J., Sroka H" Modelowanie procesów gospodarczych, Akademia Ekonomiczna, Katowice 1999.
  • Stanek S., Sroka H., Wirtualna edukacja: Koncepcja i wybrane kierunki realizacji, Akademia Ekonomiczna, Katowice 2005.
  • Steers R.M., Mowday R.T., Shapiro D.L., The Future of Work Motivation Theory, "Academy of Management Review" 2004, Vol. 29, No 3, s. 379-387.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171221711
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.