PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 16 Współczesne trendy w informatyce ekonomicznej | 363-373
Tytuł artykułu

Doświadczenia pracowników wydziału zarządzania UŁ w dziedzinie stosowania metod e-learningu w nauczaniu informatyki ekonomicznej

Warianty tytułu
Using e-learning in teachning the economic computer science
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rola nowych metod nauczania i technologii informacyjno-komunikacyjnych w uczelni wyższej jest niepodważalna. Wyższe uczelnie widzą korzyści płynące z ich zastosowania i rozpoczęły proces wdrożenia takich systemów, jednak poziom zastosowania w dydaktyce jest różny. W przypadku Wydziału Zarządzania UŁ pełne kursy on-line oferowane są studentom niektórych studiów podyplomowych. Rośnie jednak wykorzystanie technik zdalnego nauczania oraz metod komunikacji jako narzędzi wspierających tradycyjne zajęcia. Liczba zajęć, w których wykładowcy wykorzystują te rozwiązania rośnie z każdym semestrem. Szeroka gama oferowanych rozwiązań pozwala na wybór odpowiedniego dla każdego przedmiotu narzędzia, jednak prowadzi do dużego ich zróżnicowania w ramach wydziału czy uczelni. Rozwiązaniem w takim wypadku wydaje się przyjęcie jednolitości stosowanych rozwiązań w ramach jednostek. Jednolita platforma zdalnego nauczania przyśpieszyłaby i ułatwiła organizację pełnego toku studiów metodą e-learningu. (abstrakt oryginalny
EN
The aim of this paper is to present actions that have been undertaken at the Faculty of Management of Lodz University to improve quality of education by using new information and communication technologies. The paper describes teacher's experiences with using e-learning methods as a support tool for regular courses. Some directions and further activities are also described. (original abstract)
Bibliografia
  • Czarnecki J.S., Zintegrowane nauczanie zintegrowanego zarządzania: Co? Jak? Dlaczego?, w: Uczelnia oparta na wiedzy, Organizacja procesu dydaktycznego oraz zarządzanie wiedzą w ekonomicznym szkolnictwie wyższym, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2005.
  • Hyla M., E-learning od pomysłu do rozwiązania, Solidex, Kraków 2003.
  • Kalinowski J., Wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego do procesu dydaktycznego realizowanego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, "Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości" nr 23 (79), Warszawa 2004.
  • Pamuła A., Ciach K. Nowe metody w nauczaniu przedmiotu Informatyka, w: Sieci i systemy informatyczne - teoria, projekty, wdrożenia, materiały konferencyjne, Łódź 1999.
  • Papińska-Kacperek J., E-kursy jako uzupełnienie tradycyjnych zajęć na uczelni wyższej, w: Dydaktyka informatyki i informatyka w dydaktyce, Szczecin 2006.
  • Strategia rozwoju edukacji na lata 2007-2013, MENiS 2005.
  • Urdan T.A., Weggen C.C., Corporate E-learning: Exploring a New Frontier, WR Hamb- recht + Co, 2000, http://www.spectrainteractive.com/pdfs/CorporateELearingHamrecht. pdf (31.03.2006).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171221709
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.