PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 43, t. 1 | 469-477
Tytuł artykułu

Alianse strategiczne i fuzje jako główne strategie w warunkach globalizacji - aspekt praktyczny

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Alianse strategiczne, fuzje i akwizycje stają się codziennością we współczesnym biznesie. Nie ma branży, w której by nie występowały. Przychodzą "falami", raz bardziej popularne są alianse strategiczne, innym - alianse strategiczne. Można postawić tezę, że w burzliwym otoczeniu, bardziej odpowiednią strategią stają się alianse i odwrót nie, spokojne otoczenie skłania firmy do tworzenia fuzji i przejęć z uwagi na większe korzyści ekonomiczne. (fragment tekstu)
EN
The article presents the concept of strategic alliances and mergers as key global strategies. The paper consists of several parts. In the first there were presented key reasons of such popularity of global strategies. A thesis was made that the factors determining it include market globalisation, technical and technological progress and political issues. The second part describes a concept of global company and its global strategy. Different approaches to this topic were presented, too. Based on the LNM group, one of the leading world steel producers, implementation and realisation of the global strategy was presented. The final conclusion is that global strategies are considered to be foundation for success in rivalry on the market getting globalised. (original abstract)
Twórcy
  • HK-Stal Service
Bibliografia
  • Y.L.Doz, G.HAMEŁ: Alliance Advantage: The Art of Creating Value through Partnering, Harvard Business School Press, Boston 1998.
  • M.Y.YOSHINO, U.S.RANGAN: Strategic Alliances. An Entrepreneurial Approach to Globalization, Harvard Business School Press, Boston 1995, s.3.
  • P. J.SZCZEPANKOWSKI: Fuzje i przejęcia, PWN, Warszawa 2000, s.22-25.
  • D.WHITWAM: Right Way to Go Global: An Interview with Whirpool CEO David Whitwam, "Harvard Business Review", July-Aug.1985.
  • C.A.BARTLETT, S.GHOSHAL: What is a Global Manager, "Harvard Business Review", Sept.-Oct.1992.
  • T.MORDEN: Thinking Globally and Managing Locally, "Management Decision", 1991 nr 2.
  • G.S.YIP: Strategia globalna: światowa przewaga konkurencyjna, PWE, Warszawa 1996, s.22.
  • H.CHWISTECKA-DUDEK, W.SROKA: Alianse strategiczne: problemy teorii literaturze dylematy praktyki, WYD. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000, s. l10.
  • D.LEI: Strategies for Global Competition, "Long Range Planning", Vol.22, February 1989.
  • K.MARCINEK, M.PACZOSKA: Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw w światowym przemyśle stalowym, Hutnik-Wiadomości Hutnicze, 2000 nr 10.
  • W.SROKA: Konsolidacja branży stalowej - moda czy konieczność?, "Hutnik-Wiadomości hutnicze", 2001 nr 10.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171221649
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.