PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 58 Polskie samorządy lokalne w okresie transformacji - instytucje i ich przeobrażenia | 111-120
Tytuł artykułu

Wykorzystanie Internetu w świadczeniu usług publicznych przez administrację samorządową

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Use of the Internet in Providing Public Service to the Local Communes
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem e-administracji jest otwartość, przejrzystość administracji publicznej, przywrócenie jej służebnej roli względem obywatela, a także poprawa wykorzystania pieniędzy publicznych. Techniki e-administracji zwiększają przejrzystość działań administracji, racjonalność wykorzystania środków publicznych, zaufanie biznesu i obywateli do sposobu gospodarowania publicznymi pieniędzmi oraz zmniejszają zjawiska korupcjogenne. Są też bardzo istotnym narzędziem usprawniającym relacje między administracją a podmiotami gospodarczymi. W centrum nowego modelu e-administracji znajduje się klient, a nie jak dotychczas - urzędnik, o "względy" którego musiał zabiegać petent składający wniosek w dowolnej sprawie. W nowym modelu organizacyjno-technologicznym urząd może utrzymywać e-kontakty nic tylko z przedsiębiorstwami i obywatelami. ale również z odpowiednimi urzędami innych krajów.(fragment tekstu)
EN
EGovernment is about using the tools and systems made possible by Information and Communication Technologies (ICTs) to provide better public services to citizens and businesses. Thus, eGovernment demands transformation of government procedures and redefining the process of working with people and activities relating to people. eGovernment services focus on four aspects: citizens, the business community, government employees and government agencies. eGovernment aims to make interaction with citizens, businesses, government employees and government agencies in more convenient, user friendly, transparent, inexpensive and effective way. Whilst eGovernment services should reduce the complexity of citizens' and businesses' dealings with government and its intermediaries, there is a danger that people without easy access to ICTs could find it even harder to deal with government. Public services should be available on equal terms to all, and therefore public authorities need to take account of the interests of all potential service users, following the principle of inclusive eGovernment.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • O. Szumski: E-producement. Systemy elektronicznych zamówień publicznych. Difin. Warszawa 2007, s. 20-21.
  • A. Austen, M. Trynda: Elektroniczny wymiar usług publicznych. W: Zarządzanie publiczne w lokalnej polityce społecznej. Red. A. Frączkiewicz-Wronka. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP, Warszawa 2007, s. 223.
  • D. Bogucki: E-Government w Unii Europejskiej. "E-Administracja" 2005. nr 1.
  • A. Jezierska: System informatyczny w urzędzie. "Gazeta Prawna" 2006, nr 82.
  • G. Billewicz: Administracja w gospodarce elektronicznej. W: Strategie i modele gospodarki elektronicznej. Red. C. M. Olszak. E. Ziemba. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007. s. 173.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171221613
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.