PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 16 Współczesne trendy w informatyce ekonomicznej | 95-102
Tytuł artykułu

Stratyfikacja klienta w systemach zarządzania relacjami z klientem

Warianty tytułu
Customer classification in customer realtion management systems
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Idea wartości przeciwstawnych została wykorzystana do określenia typu klienta w systemach klasy CRM, w zależności od jego osobowości. Nazwa modelu wartości przeciwstawnych powstała od skrajnych wartości cech wyróżnionych w modelu. Model stał się narzędziem stratyfikacji klientów. Wyróżnia się różnorodne korzyści z wdrażania modelu wartości przeciwstawnych w systemach CRM. Dodanie modułu badającego osobowość i stratyfikującego klienta znajduje najwłaściwsze wykorzystanie w przypadku klientów kluczowych. Celem wdrożenia modelu wartości przeciwstawnych do systemu CRM jest zwiększenie zadowolenia i lojalności klienta, nawiązanie głębszych relacji pomiędzy organizacją i klientem. Znajomość osobowości klienta wpływa na lepszą, właściwszą obsługę. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper discusses the substantial issues related with the organization - customer relation which are the basis of CRM systems. It presents a proposal of expansion of CRM systems by a personality recognition module and customer satisfaction tool. The following tool is a very interesting solution bringing the organization numerous future benefits. The solutions concern an individual customer. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Bergtold A., Obsługa klienta - sprzedaż partnerska, http://www.marketing.info.pl/biblioteka/ artykuly/5152 .htm
  • Brown S" Strategiczne podejście do klientów, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003.
  • Buksik D., Wybrane psychologiczne teorie cech osobowości, http://www.seminare.pl/16/buk- sikl-htm
  • Dejnaka A., CRM Zarządzanie kontaktami z klientami, Helion, Gliwice 2002.
  • Dyché J., CRM. Relacje z klientami, Helion, Gliwice 2002.
  • Dyché J., The CRM Handbook. A business Guide to Customer Relationship Management, Addison-Wesley 2002.
  • Littauer F., Littauer M., Układanka osobowości, Oficyna Wydawnicza Logos, Warszawa 1996.
  • Lotko A., Zarządzanie relacjami z klientem, Politechnika Radomska, Radom 2003.
  • Mazur A., Jaworska K., Mazur D" CRM. Zarządzanie kontaktami z klientami, Wydawnictwo Madar, Zabrze 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171221397
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.