PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 58 Polskie samorządy lokalne w okresie transformacji - instytucje i ich przeobrażenia | 53-59
Tytuł artykułu

Działalność władz samorządowych a funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Activity of the Local Authorities and Functioning of Small Medium Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wskazane działania samorządów lokalnych prowadzące do redukcji barier rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw mogą wpłynąć pozytywnie na aktywność tej grupy podmiotów. Przyjętą tezę, iż aktywność podmiotów sektora w MSP w regionie jest w istotnym stopniu uzależniona od działalności władz samorządowych, można zatem uznać za uprawdopodobnioną.(fragment tekstu)
EN
Small and medium enterprises (SME) influence the development of regions, improve their attractiveness and let them to increase their competitiveness. Therefore the results of the SMEs activities are close to the goals of local authorities. The paper is aimed to identify what kind of actions must be undertaken by local authorities to improve the conditions of doing business by small and medium enterprises. It is hypothesed that the regional SMEs activity is depending on local authority's activity.(original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • H. Izdebski: Samorząd terytorialny. Podstawy ustroju i działalności. Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis, Warszawa 2006, s. 100-105
  • Polityka budowy regionu konkurencyjnego. Strategie - modele - postęp technologiczny. Red. M. Klamut. AE, Wrocław 2000. s. 7.
  • U. Kłosiewicz-Górecka. B. Słomińska: Samorząd jako kreator partnerstwa na rynku lokalnym. W: Marketing a aktywność regionów. Red. J. Karwowski. Wydawnictwo Printshop Artur Piskała, Szczecin 2006. s. 101-105.
  • M. Krakowiak: Partnerstwo w gminie z perspektywy samorządu lokalnego. W: Marketing a aktywność regionów. Red. J. Karwowski. Wydawnictwo Printshop Artur Piskała, Szczecin 2006. s. 130-131
  • E. Frąckiewicz, E. Rudawska: Identyfikacja charakteru relacji pomiędzy podmiotami rynku regionalnego - podejście modelowe W: Marketing a aktywność regionów. Red. J. Karwowski. Wydawnictwo Printshop Artur Piskała, Szczecin 2006. s. 122
  • B. Bębenek. K. Moszkowicz: Partnerstwo przedsiębiorstwa z interesariuszami lokalnymi - w świetle koncepcji partnerstwa lokalnego W: Marketing a aktywność regionów. Red. J. Karwowski. Wydawnictwo Printshop Artur Piskała, Szczecin 2006. s. 162
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171221271
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.