PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 58 Polskie samorządy lokalne w okresie transformacji - instytucje i ich przeobrażenia | 41-52
Tytuł artykułu

Więzi między władzą a środowiskiem biznesu

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Relations Between Local Government and Local Business Community
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Stąd głównym zadaniem samorządów staje się rozwój gospodarczy przynależnego im terytorium. Podstawowym pytaniem, które rodzi się w tej sytuacji, jest pytanie o najbardziej efektywny sposób osiągnięcia tego celu. Czy polityka gminy powinna, w pierwszej kolejności, koncentrować się na pozyskiwaniu nowych inwestorów - czy też na rozwoju posiadanych zasobów? Autorka artykułu podejmuje próbę wykazania, istotności działań zmierzających do stworzenia silnych więzi pomiędzy władzą lokalną a lokalnym środowiskiem biznesu dla osiągnięcia tego celu, przedstawia także zwięzłą charakterystykę działań, które służą jego realizacji.(fragment tekstu)
EN
The economic transformation has influenced both the changeover of marketing position of the local administration and the mobility of the citizens and companies. Nowadays the main task of the local administration is to obtain competitiveness based on economic growth of the commune. Such aim can be achieved either by attracting new investors or by supporting already possessed entrepreneurs. The paper concentrates on the importance of strong ties between local government and local business community in obtaining this objective. It presents also a concise characteristics or recommended activities. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach, doktorant
Bibliografia
  • M. E. Porter: Porter o konkurencji . PWE. Warszawa 2001,5.403
  • P. Swianiewicz., J. Łukomska: Władze samorządowe wobec lokalnego rozwoju gospodarczego. Które polityki są skuteczne? "Samorząd Terytorialny" 2004, nr 6. s. 24-25
  • B. Słomińska: Gmina w procesach stymulowania przedsiębiorczości "Samorząd Terytorialny" 2007, nr 3. s. 21- 27.
  • E. Zeman-Miszewska: Wizerunek gminy - ujęcie marketingowe. W: Konsument, przedsiębiorstwo, przestrzeń. AE, Centrum Badań i Ekspertyz, Katowice 2004, s. 361.
  • A. Szromnik: Marketing miast i regionów (marketing terytorialny) - geneza, cechy i cele. W: Marketing w rozwoju regionu (wybrane zagadnienia). Red. J. Karwowski. Uniwersytet Szczeciński. Szczecin 2002, s. 16.
  • T. W. Andreassen: Satisfaction, loyalty and Reputation as Indicators of Customer Orientation in the Public Sector "The International Journal of Public Sector Management" 1994, t. 7, Bradford. s. 16-35.
  • A. Sowińska: Wstęp do psychologii. AE. Katowice 2007. s. 71-73.
  • Marketing usług Red. A. Styś. PWE. Warszawa 2003, s. 103.
  • W. Dziemianowicz, T. Kierzkowski., R. Knopik: Jak przygotować lokalny program rozwoju przedsiębiorczości. PARP Warszawa 2003
  • B. Tuziak: Samorządy lokalne regionu Podkarpacia a rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności. "Samorząd Terytorialny" 2006, nr 1-2
  • E.J. Blakely: Planning Local Economic Development. Theory and Practice. SAGE Publications. Thousand Oaks-London-New Delhi 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171221229
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.