PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 3 | 2-7
Tytuł artykułu

Zmiany w zachowaniach konsumentów i ich wpływ na kształtowanie produktów

Autorzy
Warianty tytułu
Changes in Consumers' Behavior and their Influence on Product Creation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł jest poświęcony analizie zmian roli konsumentów na rynku, ze szczególnym uwzględnieniem ich zaangażowania w dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z wytwórcami produktów, oraz rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Autorka wskazuje znaczenie angażowania konsumentów w kreowanie produktów oraz konsekwencje tego procesu dla producentów. Prezentowane w artykule przykłady stanowią ilustrację praktycznego wykorzystania tego podejścia w strategiach kreowania produktów. Drugim istotnym problemem analizowanym w artykule jest rosnąca świadomość społeczna dotycząca zniszczeń w środowisku naturalnym oraz próby zmian tego stanu. W ten nurt wpisuje się także strategia modernizacji ekologicznej produktów. Łączenie osiągania zysków z innowacji z rozwiązaniami technologicznymi przynoszącymi korzyść środowisku naturalnemu stanowi nowy trend w kreowaniu produktów. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the analysis of changes of consumer's role on the market, with particular focus on the consumer's engagement in sharing knowledge and experience with product manufacturers as well as growing ecological awareness of consumers. The author indicates the importance of engaging consumers in product creation and its consequence for producers. The examples presented in the article illustrate the practical application of this approach in product creation strategies. The second crucial problem analyzed in the article is growing awareness of degradation of natural environment and attempts to change the situation. The strategy of ecological modernization of products also corresponds with this trend. The combination of profits from innovation and pro-environmental technological solutions constitutes a new trend in product creation. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
2-7
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • T. Taranko, Zmiany w otoczeniu przedsiębiorstw a strategie produktowe, "Marketing i Rynek" 2013, nr 1.
  • C.K. Prahalad, V. Ramaswamy, The Future of Competition. Co-creating Unique Value with Customers, Harvard Business School Press, Boston 2004.
  • R. Eagar, F. van Oene, C. Boulton, D. Roos, C. Dekeyser, The Future of Innovation Management. The Next 10 Years, www.brightidea.com/pdfs/Prism_01-11_Innovation_Management_01.pdf, odczyt 09.09.2012.
  • www.4prm.com/trendy/teczka_trendow_2012.html, 4P research mix, odczyt 17.09.2012.
  • Ch. Fuchs, M. Schreier, Customer Empowerment in New Product Development, "Journal of Product Innovation Management" 2011, Vol. 28.
  • M. Krukowska, Wejście zielonego smoka, "Forbes", 20.07.2011.
  • The Future of Innovation Management: The Next 10 Years, Arthur D. Little, www.brightidea.com/pdfs/Prism_01-11_Innovation_Management_01.pdf, odczyt: 10.09.2012.
  • K. Ptak, Jakie będą innowacje za 10 lat? www.pi.gov.pl, odczyt: 10.09.2012.
  • www.patagonia.com/us/common-threads, odczyt: 10.09.2012.
  • www.nikereuseashoe.com, odczyt: 10.09.2012.
  • People Willing to Change Lifestyle to Help the Environment, Ipsos MORI, Public 2008, www.wwf.org.uk/search_results.cfm?uNewsID=1614, odczyt: 8.09.2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171221127
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.