PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 229 | 349-364
Tytuł artykułu

Budowanie wizerunku marki organizacji usługowej

Warianty tytułu
Creating Brand Image for Service Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest podjęcie próby przybliżenia problematyki budowania wizerunku marki współczesnej organizacji usługowej. Wychodząc od opisu specyfiki organizacji usługowej, produktu usługowego i wybranych aspektów marketingu usług zdefiniowano wizerunek marki współczesnej organizacji usługowej i pojęcia pokrewne. Następnie omówiono założenia budowania wizerunku marki współczesnej organizacji usługowej i autorska procedura zalecanych działań w tym obszarze. Szczególną uwagę zwrócono na marketingowe podejście do omawianej problematyki oraz na zalecane instrumentarium działań. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper is to explain the specificity of the problem of creatin brand image for service companies. Starting from the description of a service company, service product and some aspects of service marketing, the definition of brand image of the service company will be presented. Particular attention will be paid to the marketing approach to the matter under discussion and to the recommended tools for tasks realization. The following theses will be taken into consideration: 1. Under the current market circumstances service companies should take care of the appropriate brand image, which seems to be a crucial tool in market competition as well as a factor generating value for stakeholders. 2. The process of branding for service companies should consider specificity of the service market, factors determining the effectiveness of operations (e.g. buyers' behaviors) and methodology of creating relations between the tenderer and the interested party. The theoretical deliberations are supported by examples from the Polish market. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
349-364
Opis fizyczny
Twórcy
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
  • Altkorn, J., 2002, Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Altkorn, J., 1999, Strategia marki, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Ambler, T., 1999, Marketing od A do Z, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
  • Barlow, J., Stewart, P., 2010, Markowa obsługa klientów. Nowe źródło przewagi nad konkurencją, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
  • Beckwith, H., 2006, Sprzedawanie niewidzialnego. Przewodnik po nowoczesnym marketingu usług, Helion One Press Exclusive, Gliwice.
  • Budzyński, W., 2002, Wizerunek firmy. Kreowanie, zarządzanie, efekty, Poltext, Warszawa.
  • Czubała, A., Jonas, A., Smoleń, T., Wiktor, J.W., 2006, Marketing usług, Oficyna Ekonomiczna Wolters Kluwer Polska, Kraków.
  • Daszkowska, M. (red.), 1993, Zarys marketingu usług, Uniwersytet Gdański, Gdańsk.
  • Hulten, B., Broweus, N., Dijk M., 2011, Marketing sensoryczny, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Kall, J., 2001, Silna marka. Istota i kreowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Kopaliński, W., 1998, Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych, Wiedza Powszechna, Warszawa.
  • Kotler, P., 1994, Marketing. Analiza,planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & S-ka, Warszawa.
  • Kotler, P., Kartajaya, H., Setiawan, I., 2010, Marketing 3.0. Dobry produkt? Zadowolony klient? Spełniony człowiek!, MT Biznes, Warszawa.
  • Krzyżanowska, M., 2004, Strategie marketingowe usług, w: Wrzosek, W. (red.), Strategie marketingowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, s. 200-231.
  • Ławicki, J.S., 2008, Branding emocjonalny w usługach, Marketing w Praktyce nr 1.
  • Ogilvy, D., 2000, Wyznania człowieka reklamy, WIG PRESS, Warszawa.
  • Pluta-Olearnik, M., 1993, Marketing usług. Idee. Zastosowania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Podziemek, K., 2011, Zarządzanie doświadczeniem klienta, Marketing w Praktyce nr 2.
  • Pogorzelski, J., 2006, Aktywne pozycjonowanie, Marketing w Praktyce nr 10.
  • Razmus, W., 2010, Metody pomiaru wizerunku marki, Marketing i Rynek nr 6.
  • Rogoziński, K., 2000, Nowy marketing usług, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Rogoziński, K., 2006, Zarządzanie relacjami w usługach, Difin, Warszawa.
  • Stanisławski, J., 1998, Podręczny słownik angielsko-polski, t. 1, Wiedza Powszechna, Warszawa.
  • Szymura-Tyc, M., 2006, Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, wyd. 2, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Tarczydło, B., 2007, Marketingowa koncepcja kształtowania wizerunku przedsiębiorstw w: Soliński, T., Tworzydło D. (red.), Public Relations - narzędzia przyszłości, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania, Rzeszów, s.325-336.
  • Tarczydło, B., 2008, Odświeżanie wizerunku marki - wybrane przykłady, w: Howaniec, H., Waszkielewicz, W. (red.), Współczesne problemy zarządzania przedsiębiorstwami w gospodarce rynkowej, Wydawnictwo Akademii Techniczno-Humanistycznej, Bielsko-Biała, s. 48-57.
  • Taylor, D., 2010, Wizja marki. Jak zachęcić pracowników do wpływania na rozwój firm Oficyna Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Urbanek, G., 2002, Zarządzanie marką, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Witek-Hajduk, MK. (red.), 2011, Zarządzanie silną marką, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Wyrzykowska, I., Sadowska, M., 2010, Marka, która będzie wszędzie, Marketing w Praktyce, nr 6.
  • Zawadzka, A.M., 2006, Dlaczego przywiązujemy się do marki'? Gdańskie Wydawnictw Psychologiczne, Gdańsk.
  • Żyminkowski, T., 2003, Kształtowanie wizerunku banku, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171220991
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.