PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 15 Metody formalne w teorii gier, teorii wzrostu i ekonomii finansowej | 71-88
Tytuł artykułu

O zastosowaniu gier ze strategiczna komplementarnością do statystyki porównawczej

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem pracy jest przedstawienie koncepcji i najważniejszych własności gier ze strategiczną komplementarnością. W tego typu grach krzywe reakcji są niemalejące, co zapewnia istnienie równowagi w strategiach czystych bez zwykłych założeń o quasi-wklęsłości funkcji wypłat. Ponadto istnieją dla nich twierdzenia, dotyczące statyki porównawczej, również abstrahujące od zbędnych założeń wklęsłości funkcji wypłaty oraz istnienia wewnętrznych rozwiązań problemu optymalizacyjnego. Zastosowanie tych własności przedstawiono na przykładzie modelu rynku z niepełną przejrzystością.(abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Amir, R. (2005), Supermodularity and complementarity in economics: an elementary survey, Southern Economic Journal, 71(3), 636-660.
  • Auspitz, R., R. Lieben (1889), Untersuchungen iiber die Theorie des Preises, Duncker & Humblot, Lipsk.
  • Bailey, J. P. (1998), Intermediation and electronic markets: aggregation and pricing in Internet commerce, Ph.D. Thesis, Technology, Management and Policy, Massachusetts Institute of Technology.
  • Bester, H., E. Petrakis (1995), Price competition and advertising in oligopoly, European Economic Review, 39, 1075-1088.
  • Bulow, J., Geanakoplos, J., P. Klemperer (1985), Multimarket oligopoly: strategic substitutes and complements, Journal of Political Economy, 93, 488-511.
  • Burdett, K., K.L. Judd (1983), Equilibrium price dispersion, Econometrica, 51, 955-969.
  • Brynjolfsson, E., M. D. Smith (2000), Frictionless commerce? A comparison of Internet and conventional retailers, Management Science, 46(4), 563-585.
  • Boone, J., J. Potters (2002), Transparency, prices and welfare with imperfect substitutes, CentER Discussion Paper, 2002-07.
  • Edgeworth, F. Y. (1881), Mathematical Psychics. An essay on the application of mathematics to the moral sciences, Reprints of Economic Classics, Augustus M. Kelley Publishers, NowyJork 1967.
  • Knauff, M. (2005), Strategic complementarity and endogenous heterogeneity in oligopolistic markets, rozprawa doktorska, Louvain-la-Neuve, U.C.L., Faculte des Sciences Economiques, Sociales et Politiques.
  • Lee, H. G., Westland, C., Hong, S. (2000), Impacts of electronic marketplaces on product prices: an empirical study ofAUCNET case, International Journal of Electronic Commerce, 4(2), 45-60.
  • Milgrom, P. i J. Roberts (1990), Rationalizability, learning, and equilibrium in games with strategic complementarities, Econometrica, 58, 1255-78.
  • Mollgaard, H.P. i P.B. Overgaard (2001), Market transparency and competition policy, Institut for Nationalokonomi, Department of Economics, Copenhagen Business School.
  • Nilsson, A. (1999), Transparency and competition, Mimeo., Stockholm School of Economics.
  • Samuelson, P. (1947), Foundations of economic analysis, Harvard Economic Studies, vol. 80, Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Samuelson, P. (1974), Complementarity: An Essay on the 40th Anniversary of the Hicks-Alien Revolution in Demand Theory, Journal of Economic Literature, 12, 1255-89.
  • Schultz, C. (2004), Market transparency and product differentiation, Economics Letters, 83(2), 173-178.
  • Schultz, C. (2005), Transparency on the consumer side and tacit collusion, European Economic Review, 49, 279-97.
  • Stahl, D.O. (1989), Oligopolistic pricing with sequential consumer search, American Economic Review, 79 (4), 700-712.
  • Tarski, A. (1955), A lattice-theoretic fixed point theorem and its applications, Pacific Journal of Mathematics 5, 285-309.
  • Topkis, D. (1978), Minimizing a submodular function on a lattice, Operations Research 26, 305-321.
  • Topkis, D. (1998), Supermodularity and Complementarity, Princeton University Press.
  • Varian, H. (1980), A model of sales, American Economic Review, 70(4), 651-659.
  • Vives, X. (1990), Nash equilibrium with strategic complementarities, Journal of Mathematical Economics, 19, 305-321.
  • Vives, X. (1999), Oligopoly pricing: old ideas and new tools, The MIT Press, Cambridge, Massachussets.
  • Vives, X. (2005), Complementarities and games mew developments, Journal of Economic Literature, 43(2), 437-479.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171220889
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.