PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 57 Ryzyko w procesach gospodarczych, społecznych i inwestycjach kapitałowych | 133-141
Tytuł artykułu

Próba oceny wyczucia rynku przez menedżerów polskich funduszy inwestycyjnych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Attempt of the Estimation of the Market Skills of Polish Portfolio Managers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawione w artykule modele mogą stanowić podstawę badań nad umiejętnościami menedżerów zarządzających funduszami na polskim rynku finansowym, jednak należy rozważyć inny niż zaproponowany podział funduszy lub rozważać je indywidualnie. Ciągły rozwój polskiego rynku również powinien mieć wpływ na poprawę jakości uzyskiwanych wyników.(fragment tekstu)
EN
In modern investment theory there are two kinds of risk: market risk associated with the aggregate market returns and specific risk associated with the individual assets. Systematic risk is a risk connected with a whole market and cannot be reduced within a portfolio. Specific risk can be reduced through diversification. One of the approaches to the estimation of the portfolio managers' forecasting skills is a division into two components: identifying market timing and selection ability. In order to estimate the skills of Polish portfolio managers two models are suggested: Treynora-Mazuy model and Bhattachary-Pfleiderer model. Both of them are CAPM-based market-timing and selectivity models.(original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Bhattacharya S., Pfleiderer P.: A Note on Performance Evaluation. Technical report 714, Stanford University, Graduate School of Business, Stanford 1983.
  • Jensen M.C.: Optimal Utilization of Market Forecasts and the Evaluation of Investment Portfolio Performance. Mathematical Methods in Investment and Finance. North Holland, Amsterdam 1972.
  • Lee C.F., Li L.: Market Timing, Selectivity and Mutual Fund Performance. Advances in Investment Analysis and Portfolio Management. JAI An Imprint of Elsevier Science, 2002, s. 41-84.
  • Treynor J.L., Mazuy K.: Can Mutual Funds Outguess the Market? "Harvard Business Review" 1966, 44, s. 131-136.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171220783
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.