PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | z. nr 7 | 483-490
Tytuł artykułu

Wykształcenie szansą awansu zawodowego osób niepełnosprawnych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Education a Chance to a Job Promotion for Handicapped People
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Na początku artykułu zdefiniowano pojęcie wykształcenie. Następnie omówiono system edukacji osób niepełnosprawnych w Polsce. Przedstawiono również wyniki badań dotyczących oceny jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wpływu edukacji na tę jakość, jak również zaprezentowano opinię niepełnosprawnych na ten temat.
EN
In this paper the results of trials on the influence of education on possibilities of the handicapped people job promotion were showed. Those results point on generally low level of handicapped education. This negatively has an impact on the possibilities of finding a job. The handicapped people see the chances in improvement of their own position on the job market thanks to the adequate education. The handicapped people want to educate and to be a productive part of the society. Therefore we should try to make it easier for them in possibly broad scope. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
483-490
Opis fizyczny
Twórcy
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
Bibliografia
  • Dane analityczne Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim (niepublikowane), stan na 1.01.2002 r.
  • Okoń W., Słownik pedagogiczny, PWN, Warszawa 1981.
  • Słownik ekonomiczny przedsiębiorcy, Wydawnictwo Znicz, Szczecin 1998.
  • Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, tekst jednolity: DzU z 1996 r., nr 67, poz. 329.
  • Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, DzU 1997 r., nr 123, poz. 776, ze zm.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171220743
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.