PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 229 | 150-162
Tytuł artykułu

Wartość usługi - ujęcie ekonomiczne i aksjologiczne

Warianty tytułu
The Value of Service - Economic and Axiological Aspects
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wartość usługi płynie zarówno z jej użyteczności, korzyści emocjonalnych, jak i z faktu, że uczestnicy spotkania usługowego tworzą dobro wspólne będące odpowiedzią zarówno na potrzeby fizyczne, psychiczne, a także duchowe człowieka jako osoby. Warunkami wartościowego spotkania są: ład rynkowy i aksjologiczny. (abstrakt oryginalny)
EN
The value of service is generated from utility, emotional benefits and from the fact that participants of the value creation process are involved in the common value. The common value is an answer to people's physical, psychological and spiritual needs. The market and axiological order are the conditions for the worthy encounter. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
150-162
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
  • Arystoteles, 2000, Etyka nikomachejska , t. 5, tłum.: Gromska, D., Wegner, Z., Wróblewski, W., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Bała, M., Jeziorska, J., Zalewska, S., 2009, Pokochać mądrość. Zarys dydaktyki filozofii i etyki, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa.
  • Boguszewicz-Kreft, M., 2009, Zarządzanie doświadczeniem klienta w usługach, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
  • Chan Kim, W., Mauborgne, R., 2005, Strategia błękitnego oceanu. Jak stworzyć wolną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa.
  • Chudy, W., 2007, Społeczeństwo zakłamane. Esej o społeczeństwie i kłamstwie, Oficyna Naukowa, Warszawa.
  • Daszkowska, M, 1998, Usługi. Produkcja, rynek, marketing, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Daszkowska, M. (red.), 1993, Zarys marketingu usług, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
  • Doyle, P., 2003, Marketing wartości, Feiberg SJA, Warszawa.
  • Galarowicz, J., 1992, Na ścieżkach prawdy. Wprowadzenie do filozofii, Wydawnictwo Naukowe PAT w Krakowie, Kraków.
  • Ingarden, R., 2009, Książeczka o człowieku, Wydawnictwo Literackie, Kraków.
  • Jan Paweł II, 2005, Encykliki Ojca Świętego Jana Pawła II, Wydawnictwo Znak, Kraków.
  • Kamiński, J., 2009, Nowa definicja marketingu AMA, Marketing i Rynek nr 5.
  • Kaplan, R.S., Norton, D.P., 2001, Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Kątowski, T., 2009, Zarys historii myśli ekonomicznej, Wyższa Szkoła Finansów i Administracji, Gdynia.
  • Klimczak, B., 2006, Etyka gospodarcza, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • Klimczak B., 2008, Między ekonomią a etyką, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Kozielecki, J., 1988, O człowieku wielowymiarowym, PWN, Warszawa.
  • Lovelock, Ch., Witz, J., 2007, Service Marketing. People, Technology, Strategy, Pearson Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey.
  • Majka, J., 1982, Filozofia społeczna, Wydawnictwo Wrocławskiej Księgarni Archidiecezjalnej, Wrocław.
  • Rogoziński, K., 2000, Usługi rynkowe, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Rogoziński, K., 2006, Klient jako współtwórca wartości, Marketing i Rynek, nr 8.
  • Rutkowski, I, 2006, Marketingowe koncepcje wartości, Marketing i Rynek, nr 2.
  • Samuelson, P.A., Nordhaus, W.D., 1996, Ekonomia, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Stankiewicz, W., 2007, Historia myśli ekonomicznej, PWE, Warszawa.
  • Szumilak, J., 2005, W sprawie naukowego statusu marketingu, Marketing i Rynek, nr 8.
  • Wielka Encyklopedia PWN, 2005, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171218615
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.