PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 10 | 69-78
Tytuł artykułu

Nowe metody badań konsumenckich

Warianty tytułu
New Methods of Consumer Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest wskazanie ograniczeń tradycyjnych metod badań marketingowych oraz prezentacja sposobów zaradczych: modyfikacji dotychczasowych metod oraz wykorzystania nowych metod badania konsumentów. Autor wskazuje na przyczyny braku skuteczności tradycyjnych badań marketingowych i prezentuje nowe metody badań konsumentów, które pozwalają na możliwość lepszego zaspokojenia potrzeb klientów. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article is pointing out constraints of traditional marketing research and presenting methods of dealing with them; modification of present methods and use of new methods of consumer research. The author identifies the causes of ineffectiveness of traditional marketing research and presents new methods of consumer research which allow to anticipate purchasing behaviours of consumers in a more accurate way and to meet customer needs and related increased marketing effectiveness. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
69-78
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu Wydział Zamiejscowy w Chorzowie
autor
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • 1. Aronson E., Wilson T.D., Akert R.M., Psychologia społeczna. Serce i umysł, Zysk i S-ka Wydawnictwo Poznań 1997.
  • 2. Boguszewicz-Kreft M., Zarządzanie doświadczeniem klienta w usługach, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2009.
  • 3. Czapiński J., Wartościowanie. Efekt negatywności. (O naturze realizmu). Zakład Narodowy Imienia Ossolińskich, Wydawnictwo Polskiej Akademii Nauk, Wrocław 1988.
  • 4. Global Market Research 2010, ESOMAR Industry Report, s.6, http://www.esomar.org/uploads/industry/reports/global-market-research- 2010/ESOMARJ3MR2010
  • 5. Haimerl E., Emotional or Rational Advertising? A fatal Error in Communication and Advertising Research, "Yearbook of Marketing and Consumer Research" 2008, Vol. 6, s. 46-71.
  • 6. Hill D., Emocjonomika, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2010.
  • 7. Johnson-Laird P.N., Oatley K., Poznawcza i społeczna konstrukcja w emocjach, w: Psychologia emocji, redakcja M. Lewis, J.M. Haviland-Jones, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005, s. 576 - 597.
  • 8. Kwiatkowski T., Etnograficzne badania marketingowe, w: Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, redakcja D. Maison, A. Noga-Bogomilski, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007, s. 28-29.
  • 9. Leonard D., Rayport J.F., Spark Innovation Through Emphatic Design, "Harvard Business Review", November-December 1997, Vol. 75, Issue 6, s. 102-111.
  • 10. Lindstrom M., Zakupoliogia. Prawda i kłamstwa o tym, dlaczego kupujemy, Wydawnictwo Znak, Kraków 2009.
  • 11. Lisowska B., Makabryczne obrazki na papierosach, "Dziennik. Gazeta Prawna" 29.06.2011, s. A2.
  • 12. Maison D., Utajone postawy konsumenckie. Analiza możliwości wykorzystania metody l AT, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.
  • 13. Makarenko V., Me można wyjść z telewizji, rozmowa z E. Góralską, dyrektor zarządzającą domu mediowego PanMedia Western "gazeta.pl" 2007-12-31, http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/ 1,33181,4798995.html
  • 14. Moye C., Szczęśliwe domy, "Financial Times" 15.09.2007, za: "Forum" 8.10-14.10.2007, s. 60.
  • 15. O'Shaughnessy J., O'Shaughnessy N.J., The Marketing Power of Emotion, Oxford University Press, Oxford 2003.
  • 16. Podemski K., Przedmowa do wydania polskiego, w: G. Zaltman, Jak myślą klienci. Podróż w głąb umysłu rynku, Wydawnictwo FORUM, Poznań 2003, s. 13.
  • 17. Salovey P., Bedell B.T., Detweiler J.B., Mayer J.D., Aktualne kierunki w badaniach nad inteligencją emocjonalną, w: Psychologia emocji, redakcja M. Lewis, J.M. Haviland-Jones, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005, s. s. 634-760.
  • 18. Schmitt B.H., Customer Experience Management, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, NewJersey 2003.
  • 19. Wyrzykowska l., Siedem pytań i odpowiedzi na temat technik projekcyjnych, czyli o ich stosowaniu w strategii marketingowej, [w:] Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, redakcja D. Maison, A. Noga-Bogomilski, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007, s. 47-60.
  • 20. Zaltman G., How Customers Think: Essential Insights into the Mind of the Market, Harvard Business School Press, Boston 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171209313
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.