PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 9 | nr 215 | 63-76
Tytuł artykułu

Metody pomiaru kapitału klienta i możliwości ich wykorzystania w bankowości spółdzielczej

Warianty tytułu
Methods of Measuring the Customer Lifetime Value and their Application to Cooperative Banking
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł stanowi próbę wyjaśnienia, czym jest koncepcja kapitału klienta. Zaprezentowano wybrane metody pomiaru kapitału klienta oraz korzyści mogące wynikać ze stosowania tej koncepcji w bankowości spółdzielczej. Ponadto zasygnalizowano bariery związane z wdrożeniem koncepcji. Pierwszą część publikacji poświęcono podstawowym pojęciom, jak kapitał klienta, zarządzanie kapitałem klienta, natomiast w drugiej części podjęto próbę prezentacji kilku podstawowych metod pomiaru kapitału klienta z uwzględnieniem możliwości ich adaptacji do uwarunkowań sektora spółdzielczego. (abstrakt oryginalny)
EN
The article attempts to clarify what the concept of customer capital is. It presents some methods for measuring customer capital, and the benefits that may result from the application of the concept of cooperative banking. In addition, it signals the barriers associated with implementing the concept of customer capital. The first part of the publication is devoted to basic concepts such as customer equity, customer asset management, while the second part of it is an attempt to present a few basic methods of measuring customer capital, including the possibility of their adaptation to the conditions of the cooperative sector. (original abstract)
Rocznik
Tom
9
Numer
Strony
63-76
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bayton T., Becker J., Customer Equity and Stock Performance; Approach and First Results, International University in Germany, Working Paper, no 25, za M. Panfil, A. Szablewski, Metody wyceny spółki. Perspektywa klienta i inwestora, Poltext, Warszawa 2005.
  • Bazarnik J., Wartość życiowa klienta (LTV), "Modern Marketing" 2001, nr 3.
  • Beaujean M., Cremers V., Pereira F.P.G., How Europe`s banks can profit from loyal customers, "McKinsey Quartarly", Novemeber 2005.
  • Beaujean M., Reiche D., Roxburgh Ch., How Europe`s banks can win in tougher times, "McKinsey Quartarly", June 2005.
  • Berger P. D., Nasr N.I., Customer lifetime value: marketing models and applications, "Journal of Interactive Marketing" 1998, no 12(1).
  • Bitran G.R., Mondschein S., Mailing decisions in the catalog sales industry, "Management Science" 1996, no 42(9).
  • Blattberg R.C., Deighton J., Manage marketing by the customer equity test, "Harvard Business Re¬view" 1996.
  • Blattberg R.C., Getz G., Thomas J.S., Klient jako kapitał. Budowa cennego majątku relacji z klientem i zarządzanie nim, Wydawnictwo MTBiznes, 2005.
  • Courtheoux R., Customer Retention: How Much to Invest. Research and the Customer Lifecycle, NY: DMA, New York 1995.
  • Dobiegała-Korona B., Wartość klienta, [w:] M. Panfil, A. Szablewski, Metody wyceny spółki. Perspektywa klienta i inwestora, Poltext, Warszawa 2006.
  • Gupta S., Lehmann D.R., Customers as assets, "Journal of Interactive Marketing" 2003, no 17(1).
  • Gupta S., Lehmann D.R., Managing Customers as Investments, Wharton School Publishing, 2005.
  • Jachna T., Sierpińska M., Ocena bieżącej i rozwojowej działalności firmy, Kraków 1991, za J. Bazarnik, Wartość życiowa klienta (LTV), "Modern Marketing" 2001, nr 3.
  • Jackson D.R., Strategic application of customer lifetime value in the direct marketing environment, "Journal of Targeting Measurement and Analysis for Marketing" 1994, no 3(1).
  • Lengel M., Measuring Customer Value in Retail Banking, Peppers & Rogers Group, webcast w bettermanagement.com, 2005.
  • Mizerski G., Rola komunikacji nieformalnej (word-of-mouth) w budowaniu wizerunku banku, "Bank" 1996, nr 2.
  • Pearson S., Building Brands Directly: Creating Business Value from Customer Relationships, Mac¬Millan Business, London 1996.
  • Peppers & Rogers Group, Getting it Right: Turning Customers Value into Competitive Advantage in Retail Banking, White Paper 2005.
  • Roberts M.L., Berger P.D., Direct Marketing Management, Prentice-Hall: Englewood Cliffs, NJ 1989.
  • Rust R.T., Zeithaml V.A., Lemon K.N., Driving Customer Equity, Free Press, 2000.
  • Urbanek G., Drugie życie klienta, "Marketing i Rynek" 2004, nr 4.
  • Villanueva J., Hanssens D.M., Customer equity: measurement, management and research opportunities, "Foundations and Trends in Marketing" 2007, vol. 1, no 1.
  • Sohrabi B., Khanlari A., Customer Lifetime Value (CLV) measurement based on RFM model, "Iranian Accounting & Auditing Review", Spring 2007.
  • Zaleska M., Wyzwania stojące przed sektorem banków spółdzielczych w Polsce, 15 konferencja "Bankowość spółdzielcza wobec wyzwań sektora", listopad 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171198889
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.