PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 33 | nr 198 | 42-58
Tytuł artykułu

Nierównomierność efektywności nauczania na przykładzie wrocławskich liceów

Autorzy
Warianty tytułu
Inequality of Teaching Effectiveness in Secondary Schools in Wrocław
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule autor próbuje zbadać wpływ nierównomierności efektywności nauczania na kształtowanie się przyrostu wiedzy w danym liceum. W tym celu autor przed-stawia dwa modele efektywności nauczania. Pierwszy z nich bazuje na wykorzystaniu modelu zaproponowanego w 1986 r. przez M. Aitkina i N. Longforda, drugi zaś, wprowadzony przez autora artykułu, opiera się na skróconej mierze dobrobytu Sena. Autor porównuje rezultaty otrzymane za pomocą wspomnianych modeli oraz pokazuje, jakie są plusy modelu zaproponowanego przez autora artykułu. (abstrakt oryginalny)
EN
The article focuses on measuring the inequality of teaching effectiveness in secondary schools in Wrocław. In the first part of the article the author appropriately converts the data and explains the construction of two models. First of them is based on the model used by Aitkins and Longford and the second is introduced by the author and is based on simplified Sen function. In the second part of the article the author applies those data to the proper models and draws conclusions from the obtained results. (original abstract)
Rocznik
Tom
33
Numer
Strony
42-58
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Aitkin M., Longford N. (1986), Statistical modelling issues in school effectiveness studies, „Journal of the Royal Statistical Society”, vol. 149, no 1.
  • Aitkin M., Anderson D., Hinde J. (1981), Statistical modelling of data on teaching styles, „Statistic Soc Vol.”, no 144.
  • Balestra P., Nerlove M. (1966), Pooling cross section and time series data in the estimation of a dynamic model: the demand for natural gas, „Econometrica”, vol. 34, no 3.
  • Baltagi B. (2005), Econometric Analysis of Panel Data, John Wiley & Sons Ltd.
  • Dempster A., Rubin D., Tsutakawa R. (1981), Estimation in covariance components models, „Journal of the American Statistical Association” vol. 76, no 374.
  • Ejsmont W. (2009), Efektywność nauczania we wrocławskich liceach, „Didactics of Mathematics”, no 5-6 (9-10), UE, Wrocław.
  • Hasio C. (1999), Analysis of Panel Data, Cambridge University Press.
  • Jakubowski J., Sztencel R. (2004), Wstęp do teorii prawdopodobieństwa, SCRIPT.
  • Laird N. (1982), Computation of variance components using the em algorithm, „Journal of Statistical Computation and Simulation”, vol. 14, no 3.
  • Lindley D., Smith A. (1972), Bayes estimates for the linear model, „Journal of the Royal Statistical Society. Series B (Methodological)”, vol. 34, no 1.
  • Lazear E. (2001), Educational production, „Quarterly Journal of Economics”, vol. 116.
  • Marks D., Fogelman K. and other (general discussion) (1984), Assessment of examination perfor-mance in different types of schools, „Journal of the Royal Statistical Society”, vol. 147, no 4.
  • Sen A.K. (1973), On ignorance and equal distribution, „American Economic Review”, vol. 63, no 5.
  • Shorrocks A.F. (1983), Ranking income distributions, „Economica”, vol. 50.
  • Skrondal A., Rabe-Hesketh S. (2008), Multilevel and Longitudinal Modeling Using Stata.College Station, Stata Press Publication – StataCorp LP, Texas.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171198613
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.