PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 180 | 268-279
Tytuł artykułu

Strategia przedsiębiorstwa na międzynarodowym rynku zakupów

Warianty tytułu
International Procurement Strategy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Strategia zakupów na międzynarodowym rynku zakupów stanowi element strategii internacjonalizacji przedsiębiorstwa. Rosnące znaczenie strategii zakupów na rynku międzynarodowym wiąże się z koniecznością tworzenia lub wzmacniania przez przedsiębiorstwo jego przewagi konkurencyjnej. W artykule dokonano identyfikacji elementów strategii zakupów na rynku międzynarodowym. Formułowanie strategii zakupów na rynku międzynarodowym powinno przebiegać w sposób formalny, a nie spontaniczny i wymaga podjęcia wielu powiązanych ze sobą decyzji, w pierwszej kolejności na poziomie sieci przedsiębiorstw i na poziomie przedsiębiorstwa lub strategicznej jednostki biznesu, a następnie na poziomie funkcjonalnym. (abstrakt oryginalny)
EN
International procurement strategy is an element of internationalization strategy of a company. An increasing importance of international procurement strategy is connected with the necessity of building and improving company competitive advantage. This paper draws on the identification of elements of the international procurement strategy. A process of international procurement strategy formulation should have a formal, not spontaneous character and requires undertaking a lot of decisions, first of all at the level of the network of enterprises and at the level of a company or business unit and then, at the functional level. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
268-279
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Ansoff, H.I., 1985, Zarządzanie strategiczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Barney, J., 1986, Strategic Factor Markets: Expectations, Luck, and Business Strategy, Management Science, vol. 32.
  • Barney, J., 1991, Firm Resources and Sustained Competitive Advantage, Journal of Management, vol. 17, no. 1.
  • Barrat, C., Whitehead M., 2004, Buying for Business. Insights in Purchasing and Supply Management, John Wiley & Sons Ltd., Chichester.
  • Chopra, S., Meindl, P., 2001, Supply chain management. Strategy, Planning and Operation, Prentice Hall, New Jersey.
  • de Wit, B., Meyer, R., 2007, Synteza strategii, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Gołębiowski, T., 2001, Zarządzanie strategiczne, Planowanie i kontrola, Difin, Warszawa.
  • Gołębiowski, T., Witek-Hajduk M.K., 2007, Formy internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, Marketing i Rynek, nr 2.
  • Kim, W.Ch., Mauborgne, R., 2005, Blue Ocean Strategy. How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevenat, Harvard Business School Press, Boston.
  • Lysons, K., Gillinghan, M., 2003, Purchasing and Supply Chain Management, 6 ed., Prentice Hall.
  • Lysons, K., 2004, Zakupy zaopatrzeniowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Monczka, R., Trent, R., Handfield, R., 2002, Purchasing and supply chain management, South-Western Thomson Learning, Cincinnati.
  • Pierścionek, Z., 2007, Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Stonehouse, G., Hamill, J., Campbell, D., Purdie, T., 2001, Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa.
  • Witek-Hajduk, M.K., 2010, Strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw w warunkach akcesji Polski do Unii Europejskiej, Szkoła Główna Handlowa Oficyna Wydawnicza, Warszawa.
  • Wrzosek W., 1999, Przewaga konkurencyjna, Marketing i Rynek, nr 7.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171198511
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.