PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 8 | nr 210 | 32-39
Tytuł artykułu

Zmiany w raportowaniu i komunikowaniu z interesariuszami organizacji gospodarczej a społeczna odpowiedzialność

Warianty tytułu
Changes in Reporting and Communicating with Stakeholders of an Economic Organization Versus Corporate Social Responsibility
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kryzys finansowy powoduje zmiany w rachunkowości – jako podstawowym systemie informacyjnym każdej organizacji gospodarczej – odnośnie do wymagań dotyczących jakości informacji sprawozdawczej, co jest związane ze stosowaniem m.in. standardów ładu korporacyjnego. Większa przejrzystość informacyjna dotycząca działania organizacji gospodarczych wpływa na prowadzoną przez te organizacje politykę informacyjną, w tym stosowanie zasad społecznej odpowiedzialności w celu zwiększenia zaufania na rynku. Jest to zdeterminowane tendencjami w ładzie korporacyjnym i implikuje zmiany sposobu komunikacji z interesariuszami organizacji gospodarczej (np. spółki giełdowej). (abstrakt oryginalny)
EN
Capital market gives new challenges for accounting related with a quality of financial reporting information. Good corporate governance assures that the needs of stakeholders having reasonable expectation to the company action are taken into consideration in decision making with respect to the company functioning with the CSR concept. It is connected with changes in accounting system of the company, reporting and comuniacation standards.(original abstract)
Rocznik
Tom
8
Numer
Strony
32-39
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Brdulak H., Gołębiowski T., Idea zrównoważonego rozwoju, [w:] Zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa a relacje z interesariuszami, red. H. Brdulak, T. Gołębiowski, SGH, Warszawa 2005.
  • Greszta M., Raport społeczny – narzędzie komunikacji z otoczeniem, www.epr.pl/raport-spoleczny-na¬rzedzie-komunikacji-z-otoczeniem-w firmie, 1271.html, marzec 2009.
  • Karmańska A., Ryzyko w rachunkowości, Difin, Warszawa 2008.
  • Klimkiewicz K., Global Reporting Initiative – czyli trochę o raportowaniu społecznym, www.odpowiedzialnybiznes.pl/strona.php?id_a=692&.kat = -25k, marzec 2009.
  • Lewicka-Strzałecka A., W poszukiwaniu nowych instrumentów legitymizacji firmy, www.cebi.pl/texty/w poszukiwaniu.doc, marzec 2009.
  • Marcinkowska M., Roczny raport z działań i wyników przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza, Kraków 2005.
  • Mikołajek-Gocejna M., Otwartość informacyjna spółki jako źródło wzrostu jej wartości, [w:] Valued Based Management, red. A. Szablewski, K. Paniewski, B. Bartoszewicz, Poltext, Warszawa 2008.
  • Misiołek K., Wykorzystanie koncepcji interesariuszy w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa, [w:] Rola nadzoru korporacyjnego w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa, red. S. Rudolf, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2008.
  • Roszkowska P., Wiarygodność raportów społecznej odpowiedzialności biznesu w kontekście relacji inwestorskich, www.e-finanse.com/article.php?file=104, marzec 2009.
  • Rybak M., Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  • Zalega K., Systemy corporate governance a efektywność zarządzania spółką kapitałową, SGH, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171198217
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.