PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 4 | nr 213 | 91-105
Tytuł artykułu

Oczekiwania pracodawców wobec absolwentów szkół ponadgimnazjalnych w regionie jeleniogórsko-legnickim. Komunikat z badań : Komunikat z badań

Autorzy
Warianty tytułu
Employers Expectations Towards Secondary School Former Pupils in Jelenia Góra and Legnica Region. Research Findings
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie wyników badań dotyczących oczekiwań pracodawców wobec absolwentów. Badaniem objęto 1520 pracodawców z regionu jeleniogórsko-legnickiego. Podstawowe wnioski to: pracodawcy niechętnie współpracują ze szkołami, nieliczni zatrudniają absolwentów. Cechami decydującymi o ich zatrudnieniu są umiejętności praktyczne, ambicja i duża motywacja do pracy. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is to present research findings on employers expectations towards secondary school former pupils. 1520 employers from Jelenia Góra and Legnica region were involved in the research. The main conclusions are as follows: employers are not willing to cooperate with schools, only few of them hire former pupils, it is necessary to have practical skills, be ambitious and motivated in order to find a job. (original abstract)
Rocznik
Tom
4
Numer
Strony
91-105
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Aspiracje i motywacje edukacyjne Polaków w latach 1993-2009, komunikat z badań CBOS BS/70/2009, Warszawa 2009.
  • Kabaj M., Ekonomia tworzenia i likwidacji miejsc pracy. Dezaktywizacja Polski?, IPiSS, Warszawa 2005.
  • Ranking zawodów deficytowych i nadwyżkowych w województwie dolnośląskim w I półroczu 2010 roku, Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy w Wałbrzychu, Wałbrzych, październik 2010.
  • Uściska G., Europejskie standardy zabezpieczenia społecznego a współczesne rozwiązania polskie, IPiSS, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171198093
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.