PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr 1 | 2-6
Tytuł artykułu

CSR i zrównoważony rozwój w dobie współczesnej silnej konkurencji

Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility as a Source of Competitive Advantage
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Koncepcja społecznej odpowiedzialności konsekwentnie realizowana w przedsiębiorstwie, może na różne sposoby przyczyniać się do poprawy jego pozycji konkurencyjnej i budowania trwałej przewagi nad konkurentami. Najczęściej wymieniane korzyści, wynikające z odpowiedzialnego prowadzenia biznesu to poprawa wizerunku, oszczędności, możliwość wyróżnienia się, podniesienie morale pracowników oraz ograniczenie ryzyka działalności. (abstrakt oryginalny)
EN
The concept of corporate social responsibility, when implemented consistently may improve the company's competitive position and help build the advantage over competitors. The most important benefits of running a responsible business are: improved image, savings, differentiation, higher morale of the workers and reduced risk. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
2-6
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Wrocławska
autor
  • Politechnika Wrocławska
Bibliografia
  • M. Bachorski-Rudnicki, Realizacja koncepcji odpowiedzialności biznesu w wybranym przedsiębiorstwie, Wydział Informatyki i Zarządzania, Politechnika Wrocławska, 2010.
  • BDO Spółki Giełdowe nr 3 (4} Marzec 2009.
  • Connors R., Smith T., Hickman C., Zasada OZ. Uzyskiwanie rezultatów poprzez indywidualną i organizacyjną odpowiedzialność, MT Biznes, Warszawa, 2010, s. 67
  • Drucker P.F., Classic Drucker, M T Biznes, Warszawa, 2010, s. 215.
  • The first ever European survey of consumers' attitudes towards Corporate Social Responsibility. CSR Europe, Brussels, 2000, s. 1-13.
  • Kroik J., Skonieczny J., Odwzorowanie odpowiedzialności społecznej w strategii przedsiębiorstwa, artykuł przygotowany na konferencję „Nauka dla zarządzania - u początków i współcześnie" organizowaną przez Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy J. Kochanowskiego i Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 1-3.06.2011 r.
  • Kuraszko I., Nowa komunikacja społeczna, wyzwaniem odpowiedzialnego biznesu, Difin, Warszawa, 2010, s. 19, 97.
  • Łuszcz A.„CSR - Coraz ważniejszy element kultury korporacyjnej" - Przegląd Corporate Governance, BDO Spółki Giełdowe nr 3(4) Marzec 2009.
  • Menedżerowie 500 i Odpowiedzialny Biznes. Wiedza - postawy - praktyka. Raport. Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Bank Światowy, Akademia Rozwoju Filantropii, Warszawa, 2003, s. 11.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171197997
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.