PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | z. nr 19 | 433-446
Tytuł artykułu

Marketing terytorialny a wdrażanie idei zrównoważonego rozwoju

Warianty tytułu
Territorial Marketing and Implementation of Sustainable Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem zarządzania przestrzenią jest zrównoważony rozwój terytorium. Orientacja marketingowa ukierunkowana na potrzeby społeczności lokalnej może w znaczącym stopniu wpłynąć na efektywność działań w tym kierunku. W praktyce jednak samorządy nie dysponują odpowiednią wiedzą rynkową, a więc nie są w stanie w pełni wykorzystać możliwości zarządzania marketingowego. Wdrażanie idei zrównoważonego rozwoju może być w związku z tym utrudnione. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of space management is the sustainable development of the territory. Marketing orientation, geared to the needs of local communities, can significantly affect the effectiveness of measures in this direction. However in practice local governments don't have adequate market knowledge, so they aren't able to fully exploit the opportunities of marketing management. Therefore, the implementation of sustainable development may be difficult. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
433-446
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Antonides G., van Raaij W.F., 2003, Zachowanie konsumenta. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa.
  • Borys Т., 2005, Aksjologiczne podstawy rozwoju [w:] Humanistyczne, ekonomiczne i ekologiczne aspekty kategorii "rozwój", red. F. Piontek, J. Czerny, Zeszyty Naukowe Komitetu "Człowiek i środowisko", nr 40, Warszawa-Bytom.
  • Broszkiewicz R., Wnuk Т., 2001, Gospodarka lokalna na tle funkcji samorządów terytorialnych w Polsce [w:] Gospodarka lokalna w teorii i praktyce, red. E. Sobczak, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • Domański Т., 1997, Marketing terytorialny - wybrane aspekty praktyczne [w:] Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, red. T. Domański, Uniwersytet Łódzki, Łódź.
  • Florek M., 2007, Podstawy marketingu terytorialnego, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań.
  • Gajdzik В., 2009, Jakość w przestrzeni lokalnej w koncepcji zrównoważonego rozwoju jednostki samorządu terytorialnego, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 5.
  • Gold J.R., Ward S.V., 1994, Place Promotion - the Use of Publicity and Marketing to Sell Towns and Regions, John Wiley and Sons, Chichester.
  • Gołuchowski J., 2009, Przesłanki wykorzystania technologii wiedzy w zarządzaniu publicznym [w:] Zarządzanie publiczne - elementy teorii i praktyki, red. A. Frączkiewicz-Wronka, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Hausner J. (red.), 1999, Komunikacja i partycypacja społeczna, Małopolska Szkoła Administracji Publicznej Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Kłosowski W., Wspólnota lokalna: mrzonka, czy szansa?, http://www.zieloni2004.pl/art-1542.htm, (stan na dzień 29.05.2010).
  • Kohli A.K., Jaworski B.J., 1990, Market Orientation: The Construct, Research Propositions, and Managerial Implications, "Journal of Marketing", vol. 54.
  • Piontek F., Piontek В., 2005, Kategoria "rozwój" w alternatywnych koncepcjach jego urzeczywistniania [w:] Humanistyczne, ekonomiczne i ekologiczne aspekty kategorii "rozwój", red. F. Piontek, J. Czerny, Zeszyty Naukowe Komitetu "Człowiek i środowisko", nr 40, Warszawa-Bytom.
  • Rudnicki L., 2004, Zachowania rynkowe nabywców. Mechanizmy i uwarunkowania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Stańczyszyn E., 2003, Układ i rozwój lokalny [w:] Gospodarka lokalna w teorii i praktyce, red. D. Strahl, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • Szromnik A., 2007, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wolters Kluwer, Kraków.
  • Wrzosek W. (red.), 2005, Efektywność marketingu, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171197865
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.