PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 10 | 32-35
Tytuł artykułu

Zarządzanie relacjami z klientami w procesie kształtowania wartości zakładów ubezpieczeń

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest ocena zarządzania relacjami z klientami w procesie kształtowania wartości dwudziestu wybranych zakładów ubezpieczeń, z których połowa świadczy ubezpieczenia majątkowe, a druga połowa ubezpieczenia życiowe. Do oceny zarządzania wykorzystano wyniki badań własnych. Jako kryterium wartości zakładów ubezpieczeń przyjęto wybrane wskaźniki mieszanej metody wyceny. Uzyskane wyniki wskazują, że im wyższy jest poziom orientacji menedżerów oraz struktur organizacyjnych zakładów ubezpieczeń na zarządzanie relacjami z klientami, tym większy jest wzrost wartości zakładów ubezpieczeń. Przy poziomie najniższym i średnioniskim orientacji wzrost wartości zakładów jest mały. (abstrakt oryginalny)
EN
The goal of this article is to assess customer relationship management in the process of shaping the value of twenty chosen insurance agencies, from half of which provide property insurances, and the second half life insurances. To assess the management the results of own research were used. As a criterion of value of insurance agencies the chosen mixed valuation method indexes were assumed. Received results indicate that the higher is the level of managers' orientation and organizational structures for customer relationship management, the bigger is the growth of the value of insurance agencies. At the lowest and averagely low level of orientation the growth of the value of insurance agencies is small and at similarly extent. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
32-35
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • D.N. BECKER, Option Adjusted Value of the Firm, w: The Fair Value of Insurance Liabilities, Kluwer Academic Publishers, London 1998, s. 215-216.
  • P.F.DRUCKER, Myśli przewodnie Druckera, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2002, s. 40.
  • T. DUDYCZ, Finansowe narzędzia zarządzania wartością przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2002, s. 37.
  • Gielda Papierow Wartosciowych, www.gpw.pl/lista spolek (dostep: 15.07.2011).
  • M. HALLER, Produkt- and Sortimentgestallung, in: D. FARNY, E. HELTEN, P. KOCH, R. SCHMIDT (Hrsg.), Handworterbuch der Versicherung, Karlsruhe 1998, s. 562-563.
  • J. HANDSCHKE, Gospodarcze i społeczne znaczenie ubezpieczeń gospodarczych, w: T. SANGOWSKI (red.), Vademecum ubezpieczeń gospodarczych, Saga Printing 1999, s. 49.
  • I. JĘDRZEJCZYK, Kształtowanie wartości zakładu ubezpieczeń, w: T. SANGOWSKI (red.), Finansowe narzędzia zarządzania zakładem ubezpieczeń, Poltext, Warszawa 2005, s. 252.
  • P. KOTLER, Marketing, Wydawnictwo Felberg SJA, Poznań 2005, s. 409.
  • J. LISOWSKI, Znaczenie koncepcji zarządzania wartością firmy i zakładów ubezpieczeń na rynku międzynarodowym i w Polsce, w: J. HANDSCHKE (red.), Wycena i zarządzanie wartością zakładu ubezpieczeń, Katedra Ubezpieczeń, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 2006, s. 55-56.
  • CH. LOVELOCK, J. WIRTZ, Services Marketing. People, Technology, Strategy, Pearson Prentice Hall 2004, s. 8.
  • G.E. REJDA, Principles of Risk Management and Insurance, Addison Wesley 1998, s. 510.
  • E. RUDAWSKA, Lojalność klientów, PWE, Warszawa 2005, s. 14.
  • E. STROIŃSKI, Organizacja i zarządzanie zakładem ubezpieczeń, w: J. MONKIEWICZ (red.), Podstawy ubezpieczeń, t. 3: Przedsiębiorstwo, Poltext, Warszawa 2003, s. 90.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171197801
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.