PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 32 | nr 196 | 214-221
Tytuł artykułu

Expert opinions in company sales forecasting

Autorzy
Warianty tytułu
Opinie ekspertów w prognozowaniu sprzedaży w przedsiębiorstwie
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Prognozy wielkości sprzedaży są niezbędne w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Mogą być one budowane na podstawie różnych modeli formalnych i nieformalnych. W artykule poruszono problemy uwzględniania w poszczególnych etapach procesu budowy prognoz na podstawie modeli formalnych pierwszego i drugiego rodzaju opinii ekspertów. (abstrakt oryginalny)
EN
Company sales forecasts are an essential aspect of company management. The forecasts may be construed using a variety of formal and non-formal models. The paper addresses the need of including expert opinion on each of the consecutive stages of the process, for forecasts employing the1st and the 2nd degree formal models. (original abstract)
Rocznik
Tom
32
Numer
Strony
214-221
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wrocław University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Abraham B., Ledolter J., Statistical Methods for Forecasting, J. Wiley, Haboken 2005.
  • Bennett P.D., Lamm R.P., Fry R.A., Marketing, McGraw-Hill Book Company, New York 1988.
  • Berndt R., Marketing 1. Käuferverhalten, Marktforschung und Marketing-Prognosen, Springer Verlag, Berlin 1990.
  • BrockwellP.J., Davis R.A., Introduction to Time Series and Forecasting, Springer Verlag, New York 2002.
  • Clements M.P., Hendry D.F., A Companion to Economic Forecasting, Blackwell Publishers, Malden 2002.
  • Dittmann P., Modele regresji w prognozowaniu w przedsiębiorstwie, Prace Naukowe Akademii Eko¬nomicznej we Wrocławiu 2001, nr 919, p. 11-21.
  • Dittmann P., The cost of forecast errors in company sales forecast, Research Papers of Wrocław University of Economics 2010, Vol. 91, p. 35-42.
  • Dittmann P., Szabela-Pasierbińska E., Dittmann I., Szpulak A., Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wolters Kluwer, Kraków 2009.
  • Draper N.R., Smith H., Analiza regresji stosowana, PWN, Warszawa 1973.
  • Fress E.W., Data Analysis Using Regression Models, The Business Perspective, Prentice-Hall, Upper Saddle River 1996.
  • Gallagher T.J., Andrew J.D., Financial Management. Principles and Practice, Prentice-Hall, Upper Saddle River 2000.
  • Harrell F.E., Regression Modeling Strategies, Springer Verlag, New York 2001.
  • Harris R., Sollis R., Applied Time Series Modelling and Forecasting, John Wiley & Sons, Chichester 2003.
  • Lilien G.L., Kotler P., Marketing Decision Making. A Model-Building Approach, Harper&Row Pub¬lishers, New York 1983.
  • Montgomery D.C., Johnson L.A., Gardiner J.S., Forecasting & Time Series Analysis, McGraw-Hill, New York 1990.
  • Palepu K.G., Healy P.M., Bernard V.L., Business Analysis & Valuation, South-Western College Publishing 2000.
  • Pardoe I., Applied Regression Modeling. A Business Approach, John Wiley & Sons, Hoboken, 2006.
  • Prognozowanie gospodarcze. Metody i zastosowania, red. M. Cieślak, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  • Shim J.K., Strategic Business Forecasting, St. Lucie Press, New York 2000.
  • Stanton W.J., Buskirk R.H., Management of the Sales Forces, Irwin, Homewood 1987.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171197685
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.