PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | Kierunki rozwoju logistyki w Polsce w świetle tendencji światowych | 183-193
Tytuł artykułu

Outsourcing i jego rola w realizacji strategii logistycznej

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wzrost kompleksowości otoczenia, nasilająca się walka konkurencyjna oraz globalizacja rynku prowadzą do coraz większego skomplikowania procesów wytwórczych, przy jednoczesnym nacisku na redukcję kosztów. Przedsiębiorstwa są zmuszane do koncentrowania się na swojej działalności podstawowej przy jednoczesnym delegowaniu innych zadań do realizacji przez organizacje zewnętrzne (outsourcing). Wynika to z faktu, że w każdej jednostce organizacyjnej istnieje taki obszar działania, który może być realizowany własnymi środkami oraz taki, którego zlecenie do realizacji na zewnątrz może przynieść przedsiębiorstwu wiele korzyści. Tendencje do delegowania na zewnątrz czynności i zasobów spoza głównego nurtu działalności przedsiębiorstwa są widoczne w szczególności w sferze logistyki, ponieważ coraz większą część wartości dodanej produktu stanowią procesy logistyczne realizowane przez operatorów zewnętrznych, nawet wewnątrz zakładu producenta. W konsekwencji prowadzi to do obniżki kosztów, gdyż utrzymywanie niedużych, mało profesjonalnych działów zajmujących się działalnością pomocniczą jest często kosztowne i nie gwarantuje odpowiedniej jakości usług, a także prowadzi do rozbudowania struktur organizacyjnych zmniejszających elastyczność funkcjonowania firmy. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Opolski
Bibliografia
  • F.C. Ahlhardt: Vom Großhandel zum Fullservice Systemdislrihutieur für Kühl- und Tierkühlprodukte. W: Moderne Distributionskonzepte in der Konsumgüterwirtschaft, i. Zentes (Hrsg.). Poeschel Verlag. Stuttgart 1991, s. 147.
  • H. Baumgarten: Perspektiven der Logistik. Trendanalysen und Unternehmensstrategie. W: BVL (Hrsg.), Berlin 1996, s. 792.
  • M.M. Bliesener: Outsourcing als mögliche Strategie zur Kostensenkung. "Betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis" 1994, Nr 46, s. 278
  • H. Brdulak, R. Koszewski: Rynek usług logistycznych. W: Logistics '99, Katowice 1999.
  • W.R. Bretzke: Marketing-Logistik. W: Handbuch des Marketing. B. Tietz (Hrsg.). Poeschel Verlag. Stuttgart 1995, s. 1319.
  • B. Durler: Strategisches Logistikmanagement. "Logistik Heute, Jg." 1996, Nr 18, s. 81.
  • H.P. Funke: Einschaltung von Distributern: durch die Markenartikelindustrie. W: Gabler Wirtschaftslexikon. J. Zentes (Hrsg.). Wiesbaden 1991, s. 85.
  • S. Krawczyk: Logistyka w zarządzaniu marketingiem. AE. Wrocław 2000, s. 168.
  • W. Luck, P.A. Jung: Outsourcing, ein sinnvoller Ersatz für die eigene Revisionsabteilung in Unternehmen'? "ZIR, Jg." 29, H. 4, s. 173.
  • K. Meltzer-Rudige: Abstimmung der Leistung im logistischen Kanal. "Beschaffung Aktuell" 1995 Nr 9 s. 26.
  • H. Merkel: Logistikmanagementsysteme. Oldenburg Verlag, München 1995, s. 129.
  • H.Ch. Pfohl: Systemy logistyczne. Podstawy organizacji i zarządzania. Instytut Logistyki i Magazynowania. Poznań 1998, s. 273.
  • P. Rupper: Unternehmenslogistik. Ein Handbuch für Einführung und Ausbau der Logistik im Unternehmen. Zürich 1987, s. 6.
  • J. Schäfer-Kunz, fC. Tewald: Make-or-buy-Entscheiditngen in der Logistik. Gabler Verlag, Wiesbaden 1998, s. 13.
  • B. Skowron-Grabowska: Problemy decyzji typu wytworzyć lub kupić w zakresie zaopatrzenia w materiały w przedsiębiorstwach budowlanych. W: Logistyka przedsiębiorstw w warunkach przemian. Red. J. Witkowski. AE, Wrocław 2002, s. 421.
  • A. Sznajder: Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym. PWN, Warszawa 1995, s. 113.
  • J. Witkowski: Logistyka przedsiębiorstw wobec globalnych i krajowych wyzwań rozwojowych. W: Logistyka przedsiębiorstw w warunkach przemian. Red. J. Witkowski. AE, Wrocław 2002.
  • J. Zentes: Moderne Distributionskonzepte in der Konsumptionsgutehrwirtschaft. Poeschel Verlag, Stuttgart 1991, s. 13.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171197457
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.