PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 140 | 229-235
Tytuł artykułu

Rola Arbitra Bankowego jako instytucji chroniącej praw konsumenta na rynku bankowym

Warianty tytułu
The Role of a Bank Arbitera as the Institution Protecting the Consumer's Rights on the Bank Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Arbiter bankowy to instytucja, która daje dużo możliwości konsumentom skarżących się na działalność banków w Polsce. Liczba wniosków rozstrzyganych przez Arbitra Bankowego jest mała ( 700-900 rocznie). Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta otrzymał prawie 8000 skarg konsumentów na usługi bankowe. Może to wynikać z braku znajomości tej instytucji oraz braku wiary w jej rzetelność . Rola Arbitra Bankowego jako instytucji chroniącej prawa konsumenta na rynku bankowym jest pomocna, jednak w małym stopniu wykorzystywana. (fragment tekstu)
EN
Bank arbiter, as the institution which has been acting at the Union of Polish Banks since 2002, has already investigated over 6000 consumers' complaints. More than 400 motions have been examined to the consumer's advantage. Unfortunately, this is the body which does not fully make use of its abilities. It is especially connected with the consumers' insufficient knowledge of the existence and the scope of operation of the Consumer Bank Arbiter. The aim of this article is to analyze the role of the bank arbiter, as the institution which protects the consumer's rights on the bank market. It attempts to answer the question whether the consumers benefit from the possibilities which are provided by this institution, and what the social consciousness about the existence of the Consumer Bank Arbiter really is. The author of this work has also analyzed the reports of the research agency, which concerned the influence of the Bank Arbiter on the client-bank relation (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
229-235
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Marczyńska K. (2008), Dochodzenie roszczeń przez konsumenta w praktyce orzeczniczej Arbitra Bankowego, CBKE, Uniwersytet Ekonomiczny.
  • Dynowska A. (2007), Bankowy arbitraż konsumencki, w: B. Gnela, Ochrona konsumenta usług finansowych, Wolters Kluwer business, Warszawa.
  • Działalność Arbitra Bankowego (2008), Raport Pentora.
  • Regulamin Arbitrażu Bankowego (2006), http://www.zbp.pl/site.php?s=MDAwODY5 [dostęp 15.01.2010].
  • Sprawozdanie z działalności Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego za rok 2008 (2008), http://www.zbp.pl/site.php?s=MDAwOTAy [dostęp 25. 01. 2010].
  • Sprawozdanie z działalności Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego za rok 2007, http:// www.zbp.pl/site.php?s=MDAwOTAy [dostęp 25. 01. 2010].
  • Sprawozdanie z działalności Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego za rok 2006, http:// www.zbp.pl/site.php?s=MDAwOTAy [dostęp 25. 01. 2010].
  • Sprawozdanie z działalności Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego za lata 2002-2006, http://www.zbp.pl/site.php?s=MDAwOTAy [dostęp 25. 01. 2010].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171197259
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.