PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | Internacjonalizacja, globalizacja i integracja we współczesnej gospodarce światowej | 55-65
Tytuł artykułu

O rozwoju firm opartych na wiedzy dzięki globalizacji działania

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W prezentowanym opracowaniu najpierw przywołano analizy pokazujące polskie specjalizacje gospodarcze - branże, w których znaczne nisze są opanowane przez polskie firmy. Następnie omówiono nieadekwatność określenia "firmy globalne" dla przedsiębiorstw działających w ten sposób. W prezentowanej analizie odwołano się do modeli firm przyszłości, które są opisywane w różnych aspektach przez kategorie pojęciowe organizacji wirtualnej i koniczynki zatrudnienia. Przedstawiono mechanizmy umożliwiające globalizację polskich firm opartych na wiedzy oraz argumenty za podążaniem przez grupy polskich przedsiębiorstw taką, teoretycznie opisaną drogą. (fragm. tekstu)
Twórcy
  • Olsztyńska Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania im. prof. T. Kotarbińskiego
Bibliografia
  • Benders J., van der Berg R.-J., van Bijsterveld M.: "Hitch-hiking" on hype: Dutch consultants engineering reengineering. "Journal of Organizational Change Management" 1998, Vol. 11/3.
  • Darr A., Talmud I.: The Structure of Knowledge and Seller-Buyer Networks in Markets for Emergent Technologies. "Organization Studies" 2003, Vol. 24.
  • Glückler J., Armbrüster T.: Bridging Uncertainty in Management Consulting: The Mechanisms of Trust and Networked Reputation. "Organization Studies" 2003, Vol.24 (2).
  • Grudzewski W., Hajduk I.: Organizacja wirtualna. Warszawa 2002.
  • Handy Ch.: Wiek paradoksu. Warszawa 1996.
  • Kwiatkowski S.: What is Entrepreneurship and Whence Intelectual Dimension. [w:] Knowledge Cafe for Intellectual Entrepreneurship TROUGH or AGAINST Institutions. Red. S. Kwiatkowski i P. Houdayer. Warszawa 2004.
  • Oni świecą nad Polską. "Business Week" 2005. nr 13/177.
  • Partactwo wykluczone. "Business Week" 2005, nr 18/182.
  • Taylor W.: The logic of global business: An interview with ABB's Percy Barnevik. "Harvard Business Review" 1991. No 3/4. (reprint 91201).
  • Wathne K.H., Heide J.B.: Oportunism in Interfirm Relationships: Forms, Outcomes, and Solutions. "Journal of Marketing" 2000. Vol. 64. October.
  • Woźniak J.: Ograniczanie ryzyka przy wyborze usług szkoleniowych. [w:] Rynkowe mechanizmy kształtowania jakości. Red. S. Makarski. Rzeszów 2005.
  • Woźniak J.: Oportunizm w projektach opartych o wiedzę. [w:] Przedsiębiorstwo wobec współczesnych wyzwań w procesie zarządzania. Red. J. Hejduk i L. Ciborowski. Siedlce 2005.
  • Woźniak J.: Zarządzanie rozwojem wiedzy w organizacjach wirtualnych różnego typu. Zagadnienia techniczno-ekonomiczne. Kraków (w druku).
  • Wójcik-Kośla D., Dawidziuk R., Pawłowski M.: Sztuka zarządzania przedsiębiorstwem w walce konkurencyjnej - praktyka walki konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych. [w:] Przedsiębiorstwo wobec współczesnych wyzwań w procesie zarządzania. Red. J. Hejduk i L. Ciborowski. Siedlce 2005.
  • Zdobywcy. Polskie firmy globalne. "Business Week" 2005, nr 17/181.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171197205
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.