PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 1 | 63-82
Tytuł artykułu

Kształtowanie marki i wizerunku pracodawcy w wirtualnych sieciach społecznych

Warianty tytułu
Employer Branding in Virtual Social Networks
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Fenomen mediów społecznościowych wywiera coraz większy wpływ na funkcjonowanie organizacji, także w obszarze ZZL. Jednym z istotnych zjawisk obserwowanych w obszarze nowych mediów jest dynamiczny rozwój wirtualnych sieci społecznych. Niniejszy artykuł eksploruje zagadnienie kształtowania wizerunku pracodawcy w środowisku sieciowym. Opracowanie jest ukierunkowane na przegląd i weryfikację obecnych w literaturze przedmiotu oraz praktykach organizacyjnych zasad kształtowania marki i wizerunku pracodawcy poprzez sieć. Będący wynikiem tej analizy zestaw wytycznych może stać się punktem wyjścia do dalszych badań ukierunkowanych na tworzenie dobrych praktyk w zakresie kształtowania wizerunku pracodawcy w wirtualnych sieciach społecznych. (abstrakt oryginalny)
EN
The influence of the social media phenomenon on organizational functioning (including human resource management) is increasing. One of the key issues in the new media environment is a dynamic development of virtual social networks. This article explores the subject of employer branding in the context of on-line networking. Employer branding activities on social networking websites seem to be at a very experimental stage at this moment. For this reason the article focuses on reviewing and verifying existing rules of employer branding in virtual networks. Rules that can be found in marketing and HR literature are described. Whether these theoretical rules are present in organizational practice (one social networking website-Facebook-is considered) is then verified. The result of this analysis is a set of directions that can serve as a base for further research and best practice development in the field of employer branding on social networking websites. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
63-82
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, doktorant
Bibliografia
  • Adam M. (2009), Talent sourcing solutions in today's fragmented media reality, "Global Business and Organizational Excellence", NAS Recruitment Communications, marzec-kwiecień.
  • Blackshaw P. (2011), User-generated content in context, "Journal of Advertising Research", marzec, dodatek.
  • Elmore B. (2009), Social networking strategies, "Baylor Business Review".
  • Hensel K., Deis M.H. (2010), Using social media to increase advertising and improve marketing, "The Entrepreneurial Executive", vol. 15.
  • Hunt K.G. (2010), Finders keepers. Social media strategies help find top talent, "Journal of Property Management", listopad-grudzień.
  • Jones B., Temmperley J., Lima A. (2009), Corporate reputation in the era of Web 2.0: the case of Primark, "Journal of Marketing Management", vol. 25, nr 9-10.
  • Leader-Chivee L., Cowan E. (2008), Networking the way to success: online social networks for workplace and competitive advantage, "People & Strategy", vol. 31, z. 4.
  • McLaughlin C., Davenport L. (2010), Brand community success factors: a study of two Facebook brand community features, "American Academy of Advertising Conference Proceedings".
  • Oleniczak M., Pike Ch., Mishra J., Mishra B. (2010), Employers use Facebook too, for hiring, "Advances in Management", vol. 3 (1), styczeń.
  • Roberts S.J., Roach T. (2009), Social networking Web sites and human resource personnel: suggestions for job searches, "Business Communication Quarterly", marzec.
  • Silverman D. (2009), Prowadzenie badań jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Social media faux pas (2010), "Universum Quarterly", z. 4.
  • Aktualne statystyki Facebooka, http://fb-news.pl/aktualne-statystyki-facebooka/, artykuł z 2 lutego 2011, [9 sierpnia 2011].
  • Chrobot M., Facebook dostał zadyszki. Czy to koniec ekspansji?, http://www.komputerswiat.pl/nowosci/internet/2011/24/facebook-dostal-zadyszki-czy-to-koniec-ekspansji.aspx, artykuł z 13 czerwca 2011, [8 sierpnia 2011].
  • Chrobot M., 7 lat Facebooka w pigułce, http://www.komputerswiat.pl/blogi/blog-redakcyjny/2011/02/7-lat-facebooka-w-pigulce,2.aspx
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171197111
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.