PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 2 | 467-476
Tytuł artykułu

Analiza czynnikowa jako wielowymiarowa technika eksploracji źródeł informacyjnych przedsiębiorstw fonograficznych

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu było uproszczenie i zbadanie konfiguracji zbioru zmiennych - cech (źródeł informacyjnych pozostających we wzajemnych zależnościach) oraz zidentyfikowanie zmiennych (cech ukrytych) oddziałujących bezpośrednio na skuteczność działań biznesowych prowadzonych przez firmy w przemyśle fonograficznym. W artykule założono, że weryfikacja tych źródeł powinna przebiegać według odpowiedniego kryterium porządkującego i wiążącego zmienne, dającego możliwość wygenerowania zmiennych stanowiących główne (strategiczne dla badanych firm) wymiary źródeł informacyjnych. W metodologii badawczej skoncentrowano się na eksploracji w przypadku badanych firm wymiarów o wyraźnie głębszym poziomie rzeczywistości i znaczeniu informacyjnym. Pomiar cech odbywał się poprzez ich redukcję. Każdy wymiar, jaki został ostatecznie wygenerowany, został potraktowany jako pojedyncza cecha ukryta. Pomiar cechy ukrytej zachodził przez operacjonalizację, czyli konstrukcję narzędzi pomiarowych, którymi były cechy obserwowalne powiązane z cechą ukrytą. (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
467-476
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Bibliografia
  • Berenson С. [1969], Marketing Information Systems, "Journal of Marketing", vol. 33, October.
  • Brien R.H., Stafford J.E. [1968], Marketing Information Systems: A New Dimension for Marketing Research, "Journal of Marketing", vol. 32, nr 3, July-Fall.
  • Gatnar E. [2003], Statystyczne modele struktury przyczynowej zjawisk ekonomicznych, Prace Naukowe AE w Katowicach.
  • Hotelling H. [1935], The Most Predictable Criterion, "The Journal of Educational Psychology", nr 26.
  • Kaiser H.E [1958], The Varimax Criterion for Analytic Rotation in Factor Analysis, "Psychometrika", nr 23.
  • Kisielnicki J., Sroka H. [2001], Systemy informacyjne biznesu. Metody projektowania wdrażania systemów, Placet, Warszawa.
  • Lawley D.N., Maxwell A.E. [1963], Factor Analysis as a Statistical Method, London, Bulterworth.
  • Liebowitz J., Wilcox L.C. [1997], Knowledge Management and its Integrative Elements, CRC Press, Boca Raton.
  • Niedzielska E. [1998], Informatyka ekonomiczna, AE we Wrocławiu.
  • Takane Y., Ferguson G.A. [2003], Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, PWN, Warszawa.
  • Thurstone L.L. [1947], Multiple Factor Analysis, The University Press, Chicago.
  • Sagan A. [2004], Badania marketingowe. Podstawowe kierunki, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków.
  • Walesiak M. [1996], Metody analizy danych marketingowych, PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171197039
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.