PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | z. nr 20 | 70-77
Tytuł artykułu

Stosowanie narzędzi biznesu odpowiedzialnego społecznie w dążeniu do rozwoju społeczno-ekonomicznego

Autorzy
Warianty tytułu
Applying Corporate Social Responsibility Tools in Order to Reach Sustainable Economical and Social Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano narzędzia stosowane przez przedsiębiorstwa działające zgodnie z zasadami biznesu odpowiedzialnego społecznie. Pokazano, w jaki sposób poprzez prowadzenie działań prospołecznych i dbanie o relacje z pracownikami oraz kooperantami podmioty gospodarcze przyczyniają się do rozwoju zarówno ekonomicznego, jak i społecznego. (abstrakt oryginalny)
EN
In article there are presented tools used by companies that operate in accordance with the Corporate Social Responsibility rules. There is shown, how through conducting prosocial actions and maintaining good relations with workers and stockholders, enterprises contribute to economical and social development. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
70-77
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Adamczak J.( 2009, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, teoria i praktyka, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Caroll A.B, 1993, Business and Society. Ethics and Steakholder Management, Ohio.
  • Demb A., Nuebauer F., 2001, Rada nadzorcza. Czym jest i jaka jest jej odpowiedzialność?, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Etoznakowanie, eco-labełing, http://www.fob.org.pl/ekoznakowanie-eco-labeling-153_770.htm, (dostęp 25.08.2010).
  • Frooman J., 1999, Stakeholder Influences Strategies, „Academy of Management Review", vol. 24, no 2.
  • Laszlo C., 2008, Firma zrównoważonego rozwoju, Wydawnictwo Studio ЕМKА, Warszawa.
  • Olborska A., Sprawne wykorzystanie Społecznej odpowiedzialności biznesu jako element nowoczesnego zarządzania firmą, www.epr.pl (dostęp 25.11.2010).
  • Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej, praca zbiorowa pod redakcją D. Maison i P. Wasilewskiego, Agencja Wasilewski, Kraków 2002.
  • Rybak M.,2001, Społeczna odpowiedzialność biznesu - idea i rzeczywistość, „Gospodarka Narodowa", nr 3/2001.
  • Stafiej-Bartosik A., Po prostu ludzka firma, „Newsweek", 16 grudnia 2008.
  • http://www.deloitte.com/view/pl_PL/pl/dla-prasy/2c8234709ed3b210VgnVCM3000001 c56ffi0aRCRD.htm (dostęp 25.11.2010).
  • http://www.odpowiedzialnybiznes.pl/co-to-jest-csr-1884152.htm (stan na dzień 25.11.2010).
  • http://www.skp.pl/certyfikat/ (dostęp 25.11.2010).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171195857
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.