PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 3 Cele i uwarunkowania funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw | 91-100
Tytuł artykułu

Ewolucja modelu biznesu na przykładzie Zoho.com

Warianty tytułu
The Evolution of Business Model on the Example of Zoho.com
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autor opracowania porusza tematykę modeli biznesu w branży producentów oprogramowania. W części pierwszej na podstawie studiów literaturowych oraz analizie prasy branżowej przedstawia proces kształtujący modele biznesu, które ewoluowały stopniowo, dzięki zmianom cząstkowym. W efekcie czego po przekroczeniu pewnego poziomu zmian pojawił się nowy model dystrybucji oprogramowania SaaS (z ang. Software as a Service), który jednocześnie dla wielu nowych firm stał się bazą dla utworzenia ich modelu biznesu. W drugiej części opracowania autor analizuje taki model biznesu, wykorzystując do tego metodę studium przypadku firmy. Przedmiotem analizy jest firma AdventNet, która w 2005 roku zadebiutowała z pakietem oprogramowania biurowego Zoho.com, które dostępne jest z poziomu strony internetowej producenta, właśnie w modelu SaaS. (abstrakt oryginalny)
EN
The Author of this article focuses on the subject of business models in software development branch. In the first part of the article on the basis of literature studies and analysis of business press, author describes the process of creation of business models, which evolved gradually, through the partial changes. In the result, after exceeding certain level of changes there appeared a new distribution model - SaaS (Sofware as a Service). For many start-up companies, at the same time, it became a basis of creation their new business model. In the second part of the article author analyses the example of described business model, using for that purpose the case study method. A subject for this analysis is the company AdventNet, which in 2005 launched online office application Zoho. com, which is available at the company's website in the SaaS model precisely. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Afuah A., Tucci C.L. (2003), Biznes internetowy. Strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Deflating IT (2008), "The Economist", www.economist.com - dostępny 04.09.2008.
  • Dignan L. (2006), Writely's back story, "Eweek", 20.03.2006.
  • Dlaczego Microsoft postanowił połknąć Yahoo (2008), "Zarządzanie na Świecie", nr 2/2008.
  • Gołębiewski T., Dudzik T. M., Lewandowska M., Witek-Hajduk M. (2008), Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa.
  • Google - niezwykle tempo wzrostu i nowe plany (2008), "Zarządzanie na świecie", nr 1/2008.
  • Hamilton A. (2008), Late to the Game: Microsoft Office Online, "Time", www.time.com - dostępny 31.10.2008.
  • Lunn В. (2008), Zoho: The Little Engine That Could (Take on Both Microsoft and Google), ReadWri-teWeb. com, www.readwriteweb.com - dostępny 18.09.2008.
  • Lynch CG. (2008), Undestanding Zoho, the Quiet Company Taking on Google and Microsoft, CIO, www.cio.com - dostępny 29.07.2008.
  • Magretta J. (2002), Why Business Models Matter?, "HBR", 2002, no. 5.
  • Małyszko M. (2008), SAAS jako metoda świadczenia e-usług, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.
  • Obłój K. (2002), Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa.
  • Stross R. (2009), Small Company Offers Web-Based Competition for Microsoft Word, "New York Times", www.nytimes.com - dostępny - 05.04.2009.
  • The Penny-Pincher, Customer Relationship Management, wrzesień 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171195759
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.