PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 19 | nr 5 | 129-153
Tytuł artykułu

Wolność czy swawola?

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W referacie przedstawiono rolę mediów jako swego rodzaju strażnika norm etycznych, jakich spełnienia oczekuje się od biznesu. Nie wystarcza bowiem przedstawianie negatywnych stron działalności gospodarczej. Pożądane jest informowanie o odpowiedzialności organizacji, w tym odpowiedzialności społecznej, ponieważ społeczeństwo pokapitalistyczne - jak je nazwał Peter F. Drucker - jest społeczeństwem zarówno wiedzy, jak i organizacji. Wiedza ta powinna być upowszechniana nie tylko przez jej twórców, ale także przez media w sposób poważny, systematyczny i rzetelny (...). Wchodzi to w zakres misji mediów jako nauczyciela, którym - jak pisał Tadeusz Kotarbiński - jest ten, kto się zajmuje głoszeniem zdań o rzeczywistości, będąc szkolnym wychowawcą, naukowcem czy dziennikarzem (...). Nauczycielstwo to wymaga dialogu z wszystkimi grupami interesariuszy firm i organizacji gospodarczych, bowiem to od ich kompetencji i postaw zależy powodzenie dobra wspólnego, tworzonego w wyniku pozytywnej i negatywnej kooperacji partnerów postępujących wedle zasady fair play. (fragment tekstu)
Rocznik
Tom
19
Numer
Strony
129-153
Opis fizyczny
Twórcy
  • Centrum Eytyki Biznesu ALK & IFiS PAN
  • Centrum Eytyki Biznesu ALK & IFiS PAN
  • Centrum Eytyki Biznesu ALK & IFiS PAN
autor
  • Centrum Eytyki Biznesu ALK & IFiS PAN
  • Centrum Eytyki Biznesu ALK & IFiS PAN
Bibliografia
  • Aldred J. (2009) The Skeptical Economist: Revealing the Ethics Inside Economics. London-Sterling, VA: Earthscan.
  • Aranzadi J. (2006) Liberalism against Liberalism: Theoretical Analysis of the Works of Ludwig von Mises and Gary Becker. London-New York: Routledge.
  • Binkowski Ł., Upadek Barings Bank Ltd., http://hossap-rocapital.ue.wroc.pl/referaty/Upadek_Barings_Bank _Lukasz_Binkowski.pdf
  • Becker G.S. (1990) Ekonomiczna teoria zachowań ludzkich. Warszawa: PWN.
  • Benedykt XVI (2009) Encyklika Caritas in veritate: O integralnym rozwoju ludzkim w miłości i prawdzie. Kraków: Wydawnictwo M.
  • Berns M. et al. (2009) The Business of Sustainability. Findings and Insights from the First Annual Business of Sustainability Survey and the Global Thought Leaders' Research Project. MIT Sloan Management Review, Massachusetts Institute of Technology.
  • Botan C.H., Hazleton V. Jr. (1989) Public Relations Theory. London: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Budujemy świadomość społeczną, rozmowa z Janiną Ochojską i Grzegorzem Grucą, www.rp.pl (11.10.2010).
  • Chia J. (2006) Inter-cultural contexts: A Public Relations educator's perspective, European Public Relations Research Conference, Carlisle, United Kingdom.
  • Cole B., Smith D.L. (1996) Perceptions of business ethics: Students vs. business people. Journal of Business Ethics, Vol. 15, s. 889-896.
  • Davis A. (2007) Public relations. Warszawa: PWE.
  • Dróżdż M. (2006) Etyczne orientacje w mediosferze. Tarnów: Bablos.
  • Dziennikarski Kodeks Obyczajowy, http://www.radaetykime-diow.pl/dko.html
  • Gasparski W. (2007) Wykłady z etyki biznesu: Nowa edycja uzupełniona. Warszawa: Wydawnictwo WSPiZ im. L. Koźmińskiego.
  • Drucker P.F. (1999) Społeczeństwo prokapitalistyczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Engaging (and grilling) the social side of James Grunig, www.prconversations.com (10.2010).
  • Goban-Klas T. (2004) Media i komunikowanie masowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Goodstein J.D., Wicks A.C. (2007) Corporate and Stakeholder Responsibility: Making Business Ethics a Two-Way Conversation. Business Ethics Quarterly, Vol. 17, s. 375-398.
  • Grunig J., Grunig L., Dozier D. (2002) Excellent Public Relations and Effective Organization. A Study of Communication Management in Three Countries. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
  • Harrison J.S., Bosse D., Phillips R.A. (2010) Managing for Stakeholders, Stakeholder Utility Functions, and Competitive Advantage. Strategic Management Journal, Vol. 31, s. 58-74.
  • Kapuściński R. (2008) Autoportret reportera. Krakow: Znak.
  • Kapuściński R. (2002) Lapidarium V. Warszawa: Czytelnik.
  • Kapuściński R. (2008) w wywiadzie Andrzeja Skworza, Antyciata. Press, luty.
  • Kleiber M. (2010) Rozmawiajmy o czymś ważnym. Gazeta Wyborcza, nr 211 (7029), s. 20.
  • Kotarbiński T. (1986) Myśli o ludziach i ich sprawach. Wrocław: Ossolineum.
  • Majewska K. (2003) Wizerunek polskiego biznesu w prasie. W: W. Kózek (red.), Instytucjonalizacja stosunków pracy w Polsce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
  • Niedzicki, Popularyzacja to cale moje życie", http://www.naukawpolsce.pap.pl/palio/html.run?_Instance=cms_naukapl.pap.pl&_PageID=l&s=szablon.depesza&dz=szablon.depesza&dep=26739&data=&lang=PL&_CheckSum=1864702456
  • Schopenhauer A. (2006) Erystyka, tłum. J. Lorenowicz. Kraków.
  • Pleszyński J. (2007) Etyka dziennikarska. Warszawa: Difin.
  • Rivers W.L., Mathews C. (1995) Etyka środków przekazu. Warszawa: Ars Polona - WAF.
  • Roguska B. (2004) Właściciel, pracodawca, obywatel - rekonstrukcja wizerunku prywatnego przedsiębiorcy. W: L. Kolarska-Bobińska (red.), Świadomość ekonomiczna społeczeństwa i wizerunek biznesu. Warszawa: Instytut Spraw Publicznych.
  • Rok B. (2008) Wspieranie rozwoju społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce. Raport ze spotkań z interesariuszami. Warszawa: UNDP.
  • Rozwadowska B. (2002) Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy. Warszawa: EMKA.
  • Sartre J.P. (2001) Egzystencjalizm jest humanizmem. Warszawa.
  • Spark D. (1999) Dziennikarstwo śledcze. Studium techniki. Kraków: Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego.
  • Sustainability Report 2009 (2010) Berlin: Axel Springer.
  • Szomburg J. (2010) Przez dialog do wspólnoty i rozwoju. Gdańsk: Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową.
  • Świątkowska T. (2008) Public relations a demokracja. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.
  • Tench R., Yeomans L. (2006) Exploring Public Relations. Prentice Hall, England.
  • www.prconversations.com, Engaging (and grilling) the social side of James Grunig (10.2010).
  • Tomaszewski T. (2007) O literze i duchu prawa. Edukacja Prawnicza, nr 10(91), za: www.edukacjaprawnicza.pl/index.php?mod
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171195717
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.