PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 172 | 324-334
Tytuł artykułu

Strategia jako kluczowy komunikat przedsiębiorstwa - konkretność i prostota komunikatu

Warianty tytułu
Strategy as the Key Act of Communication - the Concreteness and Simplicity of the Message
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule przedstawiono ocenę konkretności i prostoty formułowania komunikatu, jakim jest strategia, z punktu widzenia odbiorców strategii, to jest: zarządu, kierownictwa, pracowników, klientów oraz konsultantów zewnętrznych. (abstrakt oryginalny)
EN
The strategy is the company's message to its stakeholders. The paper evaluates the concreteness and simplicity of this communication form from its receivers' point of view - the board, the management, the workers, the clients, and the consultants. The features of the messages addressed to the above groups have been specified. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
324-334
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Chan K.W., Mauborgne R., 2005, Blue ocean strategy: How to create uncontested market space and make the competition irrelevant, Harvard Business School Press, Boston, MA.
  • Dessler G., 2004, Management, Pretince-Hall.
  • Gierszewska G., Romanowska M., 1995, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  • Hitt M.A., Black J.S., Porter L.W., 2005, Management, Pretince-Hall.
  • Johnson G., Scholes K., Whittington R., 2005, Exploring corporate strategy, Pretince-Hall.
  • Kaplan R.S., Norton D., 2008, The Execution Premium, Linking Strategy to Operations for Competitive Advantage, Harvard Business School Publishing Corporation.
  • Kotarbiński T., 1973, Traktat o dobrej robocie, wyd. 5, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław.
  • Lasswell H.D., 1973, Structure et fonction de la communication dans la societe, w: Balie F., Padioleau J.G. (ed.), Sociologie de l'information - textes fondamentaux, Librairie Larousse, Paris.
  • McLuhana M., 2004, Zrozumieć media: Przedłużenia człowieka, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa.
  • Obłój K., 2001, Strategia organizacji, PWE, Warszawa.
  • Pierścionek Z., 1996, Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Porter M.E., 1992, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa.
  • Prahalad C.K., 2004, Fortune at the Bottom of the Pyramid: Eradicating Poverty Through Profits, Wharton School Publishing.
  • Pszczołowski T., 1978, Mała encyklopedia prakseologii i teorii organizacji, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław - Warszawa - Kraków - Gdańsk.
  • Senge P., 1990, The Fifth Discipline: The Art and Practice of the Learning Organization, Doubleday, New York.
  • Zieleniewski J., 1969, Organizacja i zarządzanie, PWN, Warszawa.
  • Ustawa z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym, Dz.U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.
  • Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie wojewódzkim, Dz.U. Nr 91, poz. 576.
  • Ustawa z dnia 12 maja 2000 roku o zasadach wspierania rozwoju regionalnego, Dz.U. Nr 48, poz. 550.
  • Polsat, http://www.cyfrowypolsat.pl/inwestor/historia-strategia-spolki/index.cp.
  • PZU, http://www.pzu.pl/?nodeid=2679.
  • Blue Ocean Strategy - jedna z najnowszych światowych koncepcji biznesowych, 2008, http://www.bankier.pl/wiadomosc/Blue-Ocean-Strategy-jedna-z-najnowszych-swiatowych-koncepcji-biznesowych-1744085.html [dostęp: 21 grudnia 2010].
  • http://www.blueoceanstrategy.com [dostęp: 21 grudnia 2010].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171195099
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.