PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 172 | 302-312
Tytuł artykułu

Konsument jako koinnowator wybieralnych produktów systemowych

Warianty tytułu
The Customer as a Co-Innovator of System Products
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wybieralne produkty systemowe są coraz ważniejszym komponentem działalności konsumentów, a to oznacza, że ich kształtowanie staje się bardziej złożone. Producenci muszą w tym procesie ściśle współdziałać zarówno z nabywcami, jak też z innymi podmiotami otoczenia, przy czym konsument z pasywnego użytkownika dobra powinien się przeobrazić w inicjatora innowacji (co na razie nie jest zbyt częste). W procesie planowania dóbr systemowych należy stosować metody pozwalające na efektywne interakcje z wieloma konsumentami. Do najpopularniejszych z nich należą metody communities i crowdsourcing bazujące na elektronicznych mediach społecznościowych. (abstrakt oryginalny)
EN
System products (particularly shopping goods) are an increasingly important component of consumer activities. Therefore, shaping them has become more complex. The manufacturers must engage the consumers as well as other stakeholders from the marketing environment in the innovation process. A passive user of goods should be transformed into an active initiator and co-creator of the innovations (at the moment it's not too common). Producers apply various methods that allow for an effective interaction (interactive dialogues) with many customers in the product planning process. The most popular ones are the communities method and the crowdsourcing method (both based on electronic social media). (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
302-312
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Bartl M., 2006, Virtulle Kundenintegration in die Neuproduktentwicklung, Deutscher Universitats-Verlag, Wiesbaden.
  • Howe J., 2006, The Rise of Crowdsourcing, Wired, June.
  • Janiszewska M., 2008, Nadchodzi era prosumenta, PRO-TEST, nr 5.
  • Mazurek-Łopacińska K., 2006, Rola klienta w kreowaniu wartości, w: Czubała A. (red.), Marketingowe strategie budowania wartości przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Prahalad C.K., Ramaswamy V., 2005, Przyszłość konkurencji, PWE, Warszawa.
  • Reichwald R., Meyer A., Engelmann M., Walcher D., 2007, Der Kunde als Innovationspartner. Konsumenten integrieren, Flop-Raten reduzieren, Angebote verbessern, Verlag Gabler, Wiesbaden.
  • Reichwald R., Piller F.T., 2006, Interaktive Wertschopfung. Open Innovation, Individualisierung und neue Formen der Arbeitsteilung, Verlag Gabler, Wiesbaden.
  • Staniszewski M., 2009, Konsumenci z trzeciej fali, Marketing w Praktyce, luty.
  • Thomke S., Hippel E. von, 2002, Customers as innovators: A new way to create value, Harvard Business Review, Vol. 80.
  • Toffler A., 1986, Trzecia fala, PIW, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171195095
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.