PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 136 | 491-499
Tytuł artykułu

CRM w komunikacji rynkowej

Warianty tytułu
CRM in Market Communications.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Istnienie dobrego systemu komunikowania się w organizacji jest podstawą jej sprawnego funkcjonowania. Umożliwia swobodny przepływ informacji, tworzenie ładu we wzajemnych relacjach między pracownikami, sprawne rozwiązywanie problemów. nformacje wykorzystywane do tworzenia odpowiedniego komunikatu muszą być kompletne, uporządkowane, przejrzyste i aktualne. W tym celu przedsiębiorstwa muszą gromadzić nowe i stale uaktualniać posiadane już informacje, stosując rozwiązania z zakresu nowoczesnych technologii informatycznych. Takimi rozbudowanymi systemami informtycznymi, ściśle integrującymi się z procesami zachodzącymi w firmie, są systemy typu CRM, stosowane w jednej z najbardziej popularnych koncepcji zarządzania ukierunkowanych na wykorzystanie kompleksowej informacji o kliencie -Consumer Relationship Management, w celu wykreowania mocnych, długofalowych zwiazków pomiędzy przedsiębiorstwem i jego klientami, będących istotą marketingu partnerskiego. (fragment tekstu)
EN
The basis of the creation of mutual understanding and relationships between the company and its customers is appropriate interchange of information, conditioned by the existing integrated market Communications system. The purpose of this paper is to describe the main benefits from the use of the CRM conception (thanks to utilization of appropriate information technologies) in integrated market Communications system.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
491-499
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • ieślak-Grzegorczyk M., Grzechy główne, czyli jak uniknąć ceeremowskich błędów, Modern Marketing 2001, nr 2.
  • Malley L.O., Patterson M., Mapping the Re-engagment of CRM with Relationship Marketing, European Journal of Marketing vol. 40, 2006, nr 5/6.
  • Petrykowska J., Marketing partnerski a CRM, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Partnerstwo w marketingu, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 558, Ekonomiczne Problemy Usług, Szczecin 2009.
  • Petrykowska J., Zastosowanie technologii C RM w marketingu partnerskim (opracowanie wysłane na XXIII Zjazdu Katedr Marketingu, Handlu i Konsumpcji, Olsztyn 2010).
  • Pilarczyk B., Reklama jako narzędzie komunikacji masowej, w: Komunikowanie się w marketingu, red. H. Mruk, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2004.
  • Reynolds J., A Practical Guide to CRM: Building More Profitable Customer Relation-ships, CMP Books, Oxford, 2002.
  • Ritter T., Walter A. Matching High-tech and High-touch in Supplier-customer Relationship, European Journal of Marketing vol. 40, 2006, nr 3/4.
  • Ryals L., Knox S., Cross-funcional Issues in the Implementation of Relationship Marketing Through Customer Relationship Management, European Management Journal vol. 19, 2001, nr 5.
  • Stachowicz A., Blaski i cienie wdrożeń systemów klasy CRM', 2002; http://www.crme-xpert.pl.
  • Yassos T., Strategie marketingowe w Jnternecie, Studio Emka, Warszawa 1999.
  • Wielki J., Elektroniczny marketing poprzez Internet, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • Wiktor J.W., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  • Wiktor J.W., Oczkowska R., Żbikowska A., Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki, PWE, Warszawa 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194979
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.