PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 136 | 500-507
Tytuł artykułu

Relacje inwestorskie jako narzędzie komunikacji marketingowej spółek giełdowych

Warianty tytułu
Investor Relations as the Tool Marketing Communication of the Stock Companies.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Istotną cechą rynków kapitałowych jest występująca na nich asymetria informacji. Oznacza ona, że jedna ze stron rynku (inwestor) ma niewystarczające informacje do podjęcia właściwej decyzji dotyczącej drugiej strony (spółek giełdowych). Rozwiązaniem problemu asymetrii informacji oraz ograniczenia ryzyka jest zapewnienie dotychczasowym i potencjalnym inwestorom szczegółowych danych, dotyczących sytuacji spółek giełdowych. Odpowiednie komunikowanie się zarządów spółek z inwestorami poprzez relacje inwestorskie zmniejsza asymertię informacji oraz ogranicza ryzyko podjęcia nieodpowiednich decyzji. (fragment tekstu)
EN
The asymmetry of information, between investors and the stock companies, is the main feature of capital markets. The investor relations decreases the risk of the investor decision process connected with the Stock Exchange. They are the separate tool of marketing communication of the stock companies and create the confidence in the capital markets. The policy information comprises providing obligatory and voluntary information on stock companies. The financial data are the pivotal to buy or sell shares in the Stock Exchange. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
500-507
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • Biernacki P., Ćwierkanie w relacjach inwestorskich, Marketing w Praktyce 2009, nr 12.
  • Mamcarz K., Inwestorski marketing-mix na rynkach akcji, Marketing i Rynek 2008, nr 6.
  • Miszkin F.S., Ekonomika pieniądza, bankowości i rynków finansowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • D. Niedziółka, Nowoczesne relacje inwestorskie, Marketing i Rynek 2007, nr 2.
  • Ostrowska E., Rynek kapitałowy, PWE, Warszawa 2007.
  • Pietrewicz L., Nowoczesne relacje inwestorskie, Marketing w Praktyce 2008, nr 9.
  • Seidel F.P., Relacje inwestorskie w praktyce, Felberg SJA, Warszawa 2003.
  • Wiercińska A., Żurawik B., Rola informacji finansowych w relacjach inwestorskich, Pieniądz i Więź 2009, nr 4.
  • Żurawik A., Żurawik B., Emocjonalne motywy zachowań inwestorów giełdowych, Marketing i Rynek 2009, nr 8.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194955
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.