PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 258 Aktualne trendy w naukach o zarządzaniu, finansach i rachunkowości. Vol. 2 | 163-172
Tytuł artykułu

Odpowiedzialność społeczna w globalnych łańcuchach dostaw na przykładzie certyfikacji FairTrade

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Social Responsibility in Global Supply Chains on the Example of FairTrade Certification
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozwój sprawiedliwego handlu w Polsce uzależniony będzie od przezwyciężenia kilku barier: braku wiedzy wśród konsumentów, niskiej siły nabywczej, a także zmiany przekonania o konieczności rozwiązywania priorytetowych, krajowych problemów społecznych i ekologicznych. Wzrost świadomości konsumentów o potrzebie wyrównywania szans rozwojowych i możliwościach wspierania grup marginalizowanych w globalnych łańcuchach dostaw oraz poprawa poziomu wiedzy na temat sprawiedliwego handlu ze strony przedsiębiorstw oferujących tego typu produkty mogą okazać się czynnikami wiodącymi w promowaniu certyfikacji FT. Problem siły nabywczej może zostać rozwiązany przez kierowanie produktów sprawiedliwego handlu do grup konsumentów świadomych, co pozwoli na lepszą rozpoznawalność oznaczenia, a w dalszej kolejności promowanie jej w kolejnych segmentach rynku. (fragment tekstu)
EN
Entrepreneurs, that want to offer a product that meets the highest quality, social and environmental standards should pay attention to what is happening throughout the whole supply chain, from which the materials needed in the production process come. This is particularly important that manufacturers are responsible for the final product. It seems that the concept of social responsibility facilitates the verification and monitoring processes in the supply chain. The article portrays the issue of socially responsible supply chain management on the example of Fair-Trade certification. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Ciliberti F., Pontrandolfo P., Scozzi B., Investigating Corporate Social Responsibility in Supply Chains: a SME Perspective, "Journal of Cleaner Production", Vol. 16, 2008.
  • Ćwik N. (red.), Wspólna odpowiedzialność. Rola dostaw i zakupów, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2011.
  • Ekonsument, www.ekonsument.pl, dostęp 30.06.2011.
  • European Commission 2001, Promoting a European Framework for Corporate Social Responsibility Green Paper, http://ec.europa.eu/employinent_social/publications/2001/ke3701590 _en.pdf, dostęp 3.06.2009.
  • Fairtrade Labelling Organizations International, Growing Stronger Together, Annual Report 2009-2010.
  • Faisal M.N., Analysing the Barriers to Corporate Social Responsibility in Supply Chains: an Interpretive Structural Modelling Approach, "International Journal of Logistics: Research and Applications", Vol. 13, No. 3, June 2010.
  • Greenpeace, www.greenpeace.pl, data dostępu 30.06.2011
  • ICC Guide to Responsible Sourcing, Integrating Social and Environmental Considerations into the Supply Chain, ICC Commission on Business in Society, 2008.
  • Koalicja Sprawiedliwego Handlu, www.fairtrade.org.pl, dostęp 28.06.2011.
  • Kronenberg J., Bergier T. (red.), Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce, Fundacja Sendzimira, Kraków 2010.
  • Maloni M.J., Brown M.E., Corporate Social Responsibility in the Supply Chain: An Application in the Food Industry, "Journal of Business Ethics", Vol. 68, 2006.
  • Martela M., Significance of Culture in Promotion of Corporate Responsibility in the Supply Chain: a Case Study of India, Helsinki University of Technology, 2005.
  • Odziemczyk T., Sprawiedliwy Handel w Polsce. Stan obecny i perspektywy rozwoju, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich, (dokument elektroniczny), Warszawa 2010.
  • Sisco C, Blythe Chorn B., Pruzan-Jorgensen P.M., Supply Chain Sustainability. A Practical Guide for Continuous Improvement, UN Global Compact Office and Business for Social Responsibility, 2010.
  • World Business Council for Sustainable Development. Corporate Social Responsibility: Meeting Changing Expectations, Genewa 1999.
  • World Business Council for Sustainable Development, Corporate Social Responsibility: Making Good Business Sense, Genewa 2000.
  • World Fair Trade Organization, www.wfto.com, dostęp 30.06.2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
DOI
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194911
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.