PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 136 | 439-447
Tytuł artykułu

Promocja produktów regionalnych i tradycyjnych w kontekście oddziaływana na konsumentów, na przykładzie województwa podkarpackiego

Warianty tytułu
Promotion of Regional and Traditional Products in the Context of Influencing the Consumers on the Basis of the province of podkarpackie.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest zaprezentowanie specyfiki działań promocyjnych w odniesieniu do produktów regionalnych i tradycyjnych w kontekście rozwoju marketingu terytorialnego. Na tle charakterystyki wybranych obszarów działań promocyjnych zaprezentowano wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród 300 mieszkańsów województwa podkarpackiego, na temat oceny działań promucyjnych produkty regionalne i tradycyjne. Badania z wykorzystaniem kwestionariusza ankietowego przeprowadzono w drugim kwartale 2009 roku. Respondentów dobrano do próby na zasadzie doboru nielosowego kwotowego, z uwzględnieniem ich wieku i miejsca zamieszkania. Ponadto w opracowaniu wykorzystano także informacje pozyskane w trakcie pogłębionych wywiadów indywidualnych przeprowadzonych z 12 producentami, których łącznie 36 wyrobów jest zarejestrowanych w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi jako produkt tradycyjny. (fragment tekstu)
EN
One of the assets of the Province of Podkarpackie is its extensive offer of regional and traditional products, which in combination with natural attraction and cultural heritage contributes to the attractiveness of the region of Podkarpacie. Extended interviews with 12 manufacturers of traditional products and survey studies conducted among 300 inhab-itants of the province indicate that the promotion of regional and traditional products is still not entirely professional and rather limited. The manufacturers usually communicate with potential customers by participating in fairs, issuing catalogues, leaflets and organis-ing products tasting - television and local press arę not used extensively for this purpose. These campaigns reach only every third potential consumer. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
439-447
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • Florek M., Insch A., Dopasowanie wizerunków APM-w wydarzenia i destylacji na przykładzie Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w 2006 r. w Niemczech, w: Marketing terytorialny. Studia przypadków, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2008.
  • Florek M., Podstawy marketingu terytorialnego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006.
  • Łuczak A., Imprezy targowe jako element public relations w promocji miasta na przykładzie Łodzi, w: Marketing terytorialny - strategiczne wyzwania dla miast i regionów, red. T. Domański, Centrum Badań i Studiów Francuskich, Instytut Studiów Międzynarodowych, Uniwersytet Łódzki, Łódź 1997.
  • Makarski S., Kuźniar W., Marketing w zarządzaniu jednostką terytorialną. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2009.
  • Pilarczyk B., Bernaciuk A., Miejsce promocji w strategii gminy o szczególnych walorach przyrodniczych, w: Marketing terytorialny. Możliwości aplikacji, kierunki rozwoju, red. H. Szulce, M. Florek, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań- 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194851
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.