PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 258 Aktualne trendy w naukach o zarządzaniu, finansach i rachunkowości. Vol. 2 | 135-147
Tytuł artykułu

Krzywe cyklu życia wybranych rodzajów produktów bankowych - wyniki badań

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Life-Cycle Curves for Selected Types of Bank Products - Results
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podstawową zaletą koncepcji cyklu życia produktu jest to, że umożliwia bankom analizę i lepsze zrozumienie tego, co się dzieje z ich produktem na rynku w długim przedziale czasu. Możliwe staje się, na przykład, przewidywanie przyszłych tendencji i prawdopodobnego wpływu konkurencji, następuje też identyfikacja silnych i słabych stron produktu, tak, że pierwsze mogą być wykorzystane, a drugie wyeliminowane. Znajomość cyklu życia produktu bankowego powinna mieć duże znaczenie przy opracowywaniu strategii rozwoju produktu. (fragment tekstu)
EN
This article aims to present life-cycle curves of selected types (class type) of bank products on the Polish market and their comparative analysis to determine similarities and differences in the course of these curves. The paper presents the main conclusions and identifies implications for the bank product policy. This article is a part of the research project conducted over the bank products life-cycle on the Polish retail banking market. Researches were carried out in the Department of Marketing at the Faculty of Management, University of Łódź in 2009-2010. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Bazarnik J., Grabiński T., Kąciak E., Mynarski S., Badania marketingowe. Metody i oprogramowanie komputerowe, Oficyna Fogra, Warszawa-Kraków 1992.
  • Kongres 10-lecia e-Bankowości, http://juzl01at.pl/historia, dostęp 28.10.2008.
  • Mahajan V., Miller E., Innovation Diffusion and New Product Growth Models in Marketing, "Journal of Marketing", Fali 1979.
  • Mazur J., Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2002.
  • Mazurek-Łopacińska K., Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 1999.
  • Mynarski S., Analiza rynku, PWN, Warszawa 1977.
  • Mynarski S., Badania tynkowe w warunkach konkurencji, Oficyna Fogra, Kraków 1995.
  • Styś A. (red.), Marketing usług, Wyd. AE Wrocławiu, Wrocław 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
DOI
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194819
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.