PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 9 | nr 1 | 105-120
Tytuł artykułu

Valuing Internet Companies. Selected Issues

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The internet business is one of the most dynamically developing sectors of the global economy. Internet companies attract ever higher investment despite elevated risk, therefore developing valuation methods adapted to their specificity is of growing importance. This article is an attempt at providing theoretical grounds for potential approaches used in the valuation of such companies. Some of the major difficulties arise from the following reasons: 1) in the early stages of development, internet companies, like many other start-up companies, generate losses or symbolic profits; 2) internet companies grow at a very fast rate (hundreds or thousands of percent p.a.); 3) the future of internet companies is very uncertain. The analysis of different valuation methods carried out in this article points to the conclusion that methods well grounded in theory, such as the Discounted Cash Flow and Real Options methods, have not lost any of their relevance in the "new economy". What is necessary however is to adopt a different approach to probability estimation and consider the internet companies' high flexibility in making business decisions when faced with dynamically changing market conditions. The article also addresses a crucial issue for the stock value of public internet companies - the investors' expectations and emotions. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
9
Numer
Strony
105-120
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Szczecin, Poland
Bibliografia
  • Athanassakos, G. (2007). Valuing Internet Ventures, Journal of Business Valuation and Economic Loss Analysis, V2.I1, Berkeley Electronic Press.
  • Batóg, J. (2001). Dominujący typ rozkładu zmiennych w mikroskali. Wiadomości Statystyczne nr 3.
  • Carney, J. (2011, June 13). Facebook's Valuation: $100 billion? CNBC.com
  • Desmet, D., Francis, T., Hu, A., Koller, T., Riedl, G. (2000). Valuing Dot-coms. The Mc Kinsey Quarterly, No. 1.
  • Ip, G. (1999, December 27). Analyst Discovers the Order in Internet Stocks Valuations, The Wall Street Journal.
  • Jansen, P., Perotti, E. (SSRN-id310659). Valuation of Internet Companies: A Survey of the Evidence.
  • Jenter, D. (2003). Finance Theory II Lectures, MIT Sloan Management School.
  • Kossecki, P. (SSRN-id1478713). Valuation and Value Creation of Internet Companies - Social Network Services.
  • Krzysztofiak, M., Urbanek, D. (1981). Metody statystyczne. Warszawa: PWN.
  • Pająk, S. (2000). Jak wyceniać spółki internetowe? Parkiet, No. 195 (1523).
  • Wiśniewski, T., Zarzecki D. (2000). Wykorzystanie Internetu w podnoszeniu konkurencyjności przedsiębiorstw. In: Konkurencyjność polskiej gospodarki. Ogólnopolska Konferencja Przedkongresowa PTE w Szczecinie, Szczecin: PTE Oddział Wojewódzki w Szczecinie.
  • Zarzecki, D. (1999). Metody wyceny przedsiębiorstw. Warszawa: Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce.
  • Zarzecki, D. (1994). Planowanie finansowe w organizacjach gospodarczych. Rachunkowość, No. 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194797
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.